mauritanie

beste volgers , in dakhla heb ik een duitser meegenomen die naar senegal wilde dus dat scheelde wat ik de koste en had een praatje tijdens de saaie woestijn rit. bovendien kwam het ook wel uit dat hij wel een beetje frans sprak. net voor de grens de 2e tank vol gegooid want de 0,45 euro per liter geld in mauritanie niet meer daar blijkt het ongeveer 0,70 euro per liter te zijn.

za 06 nov 2010 ,

bij de grens aangekomen het gebruikelijke uitchecken bij de politie ,douane en nog iets en natuurlijk weer een controle en er wordt gevraagd om een cadeau. dat kunnen ze trouwent vergeten want anders blijf je bezig. na een half uurtje ben ik klaar en dan moeten we een door niemandsland naar mauritanie. daar gaan trouwens de wildste verhalen de ronde over. je zou een gids nodig hebben omdat er landmijnen liggen en als je de weg niet weet dan loop je de kans dat je eentje raakt. in het verleden lagen hier namelijk volop landmijnen en in de loop van de tijd zijn ze door weer en wind gaan schuiven en niemand weet meer waar ze liggen. ik vond het allemaal zwaar overdreven en je volgd gewoon eenmauritaan die de grens over gaat. die zogenaamde gidsen en geldwissellaars houden dit graag instand zodat zij grof kunnen verdienen aan bange en onwetende toeristen. volgens mij leggen ze zelfs autovrakken neer zodat het er op lijkt alsof ze op een mijn zijn gereden en hopen dat jij dan wat bang wordt. hafijn over een slecht pad of wat daar op lijkt aangekomen bij de mauritaanse grenspost weer het verhaal van het kastje naar de muur en ik moet ergens 10 euro voor betalen en dan de autoverzekering voor 20 euro. oja , ik zal nog terug komen op die verzekering. voor ik vertrok kreeg ik van de verzekering een verlenging van een jaar binnne maar dat wilden ik helemaal niet dus per1 okt was het afgelopen met de pret maar heb uiteraard wel geprofiteerd van de groene kaart die alle agenten meer dan prima vonden. de duane wilden de wagen nog controleren en begonnen vol goed moet maar al snel zagen ze dat een grondige controle veel te lang duurde bovendien hadden ze medelijden met me enme al uitgelachen omdat ik mijn feyenoordshirt aanhad en volgens mij heeft de hele wereld de 10-0 heeft gezien , hier in iedergeval iedereen.het was al met al een gemakkelijke grensovergang.

zo 07 nov 2010 ,

om 04 uur merken we dat we dat de camping naast een moskee staat en er wordminstens een half uur lang opgeroepen tot gebed. leuk hoor.... en ik kom er achter dat ik niet kan pinnen in mauritanie dus komt het op wisselen aan. vandaag met die duitser door gereden naar de hoofdstad nouakchott. onderweg blijkt dat de woestijn aardig tot behoorlijk groen is door regenval en dit hebben ze hier in tig jaar niet meegemaakt schijnt het. de normaal gesproken saaie rit blijkt nu prachtig te zijn. de dromedarissen die we tegenkwamen gingen waarschijnlijk aardig uit hun dak van al dat malse gras. gelukkig hadden we kopieen van ons paspoort gemaakt en die aangevuld met gegevens die de politie wil hebben bij elke stop. in de hoodstad kun je aan de auto,s goed zien dat je nu echt in afrika bent aangekomen. ze zien er namelijk steeds erbarmelijker uit. aan het einde van de dag bij de vissers aan strand gekeken hoe die de vangst binnen haalde.

ma 08 nov 2010 ,

die duitser achtergelaten want hij gaat naar senegal in ik ga dieper de woestijn in naar atar. het licht in een mooi berg gebied en volgens iedereen is het hier volstrekt veilig terwijl volgensde website van buitenlandse zaken hier achter elke boom een al qaida terrorist zit en je dus niet moet zijn. voor mij voelt het volstrekt veilig aan en daar denken de anderen reizigers ook zo over maar door die bangmakerij merk je wel dat het rustig is met toeristen.

di 09 nov 2010 ,

vandaag door de bergen gaan lopen en dat was voor mij fantastisch maar ondanks de bewolking toch behoorlijk verbrand. op de camping zijn wat nederlanders en een belg gearriveerd en ik krijg dus wat info maar weet nog steeds niet wat nou met senegal te doen.

wo 10 nov 2010 ,

ik heb besloten om het toch maar te proberen met senegal ondanks de slechte verhalen en de waardeloze reputatie van senegal. onderweg terug naar de hoofdstad zelfs nog regen gehad en onweer maar dat is met temperaturen die zeer prettig in de dertig zitten zelfs lekker te noemen. in nouakchott bij de campingeen senegalees gesproken die volgens hem iemand bij de grensovergang kent en voor 100 a 150 euri een transit visum voor de wagen kan geven. ik weet niet wat ik allemaal moet geloven dus beslis vanacht nog wat te doen. met die gast mee of gewoon zelf gaan en regelenen ik zie wel waar het schip strand. voor jullie in ieder geval dus weer een leuk of minder leuk verhaal voor de volgende keer. allemaal de groeten vanuit een leuk , warm en mooi mauritanie.

Reacties

Reacties

marry swets

weer een mooi verslag.
op naar de volgende.

corrie verbiest-muilwijk

mooi verslag...
dus je ga nu naar senegal als ik het goed begrijpt
heb even gegoogled en en zijn 2nationale parken du doubj ensine saloum delta.
in goree is nog een slaveneiland voor de kust van dakar
en in langue de barbarie kun je watervogels en zeeschildpadden in een natuurgebied zien
maar geniet vooral en uitkijken .

groetjes je tante corrie

Moe en Pa.

zaterdag.13.Nov.
hoi Johan we weten weer wat van je verslag.
Je zit al heel wat kilometertjes van Holland af.!
We hebben de 1ste najaarstorm achter de rug van de week,a.s 22 nov komen ze de rest van de keuken doen,als dat maar weer goed komt.!
Ik heb mijn twijfels er over.
Vandaag gaat het laminaat er uit.
We hebben mooi viniel (granniet) uit gezocht net zoiets als Jan,en met de kerst is t wel klaar denk ik.!
Vandaag moet Emma Zwem diploma b halen in de blinkert,spannend hoor.!
En dan natuulijk alweer een cadeautje.
Verders gaat het hier nog goed ook met de jongens.
Nou Johan,nog heel wat kilometertjes rijden voordat je op je bestemming bent.
De groetjes van ons allen.!
daag...ma en pa, en de jongens.!

Bram

Zo tjoep het schiet al op he! Mooie verslagen!
Je bent in ieder geval niet bang te krijgen haha! ik geef je groot gelijk, al die gieren daarzo! laat je geen oor aannaaien, 2 is genoeg toch :P haha
Vrijdag was speedy j in de catwalk...was weer een mooi feessie alleen veel te druk in die kleine tunnel. Maar iedereen uit krimpen kwam er wel in, wat eerst niet meer mocht ivm dat gezeik met nick vorige keer.
Dus al met al geslaagd feest!!
Ga met oud&nieuw met Do naar awakenings in de maassilo, met indoor vuurwerkshow! Maak wel een mooi filmpie voor je!!
Veel plezier en succes in senegal tjoep!!

Groeten uit het prachtige Krimpen a/d Lek...

Wim

hey amigo! perfect gaat je rit zo te lezen! Fantastisch!! Zoals ik al had geschreven zit ik zelf ook een eindje ut de buurt en wordt hier veel bekeken.. Hoe zit dat met jou daar? Komt niet t halve dorp op je afrennen of iig kijken ze je met open mond aan?
Anyways..blijf aub uitkijken in Afrika en volgens mij wordt er idd veel overdreven.. Hier zou ook eea terroristen zijn, maar iedereen is extreem openhartig en warm..ben eerder blij met het geloof hier, want dat zorgt er iig voor dat mensen een portie normen en waarden hebben waar ze volgens mij in een hoop afrikaanse landen een puntje aan kunnen zuigen..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!