Naar het land van de rijzende zon.

Zoals jullie misschien al wisten ben ik afgelopen 24 mei vertrokken om japan te gaan ontdekken. 10 weken heb ik daar voor uitgetrokken en hoop dat dat
redelijk voldoende voor mij zal zijn. Bij aankomst op narita airport ben ik al aardig gaar (pffff) en de ochtend is nog maar net begonnen.
De douane verloopt vlotjes en de trein naar de stad Narita (250.000 inw) is goed te doen. Het laatste stukje lopen naar mijn ryokan (japanse style hotel)
sla ik over , ik pak de taxi. De eigenaar zou volgens de lonely planet engels spreken maar doet dat helaas maar heel gebrekkig. Eenmaal gesetteld ga ik maar
meteen op autojacht. Op straat zie ik maar weinig oude goedkope auto's rijden en bij de dealers al helemaal niet. Het engels is vaak heel beroerd en van
eentje die het wel goed sprak hoorde ik dat dat als niet inwoner van japan onmogelijk was. Nou heb ik wel vaker gehoord dat dingen niet kunnen terwijl
het mij wel is gelukt maar vrolijk wordt ik er niet van. Hij adviseerde om een auto te huren en korting te vragen omdat je hem lang huurt. Ik dus langs
bij de autoverhuurders. Stuk voor stuk blijkt dat schandalig duur te zijn en daar ga ik echt niet aan beginnen. Met de moed behoorlijk in mijn schoenen
gezakt keer ik terug naar mijn ryokan. Gadverdamme waar ben ik weer aan begonnen denk ik nog. S'nachts spookt het zelfs door mijn hoofd of ik er niet de
brui aan moet geven als het niet gaat lukken. Gelukkig gaat de eigenaar van mijn ryokan de volgende dag mee om te vragen voor "discount". En zo waar bij de
4e is het raak. Omdat ik voor 67 dagen huur krijg ik een prachtige toyota station wagon mee voor nog net geen 3 tientjes per dag. Alles erop en eraan en
dan geen aankoop/verkoop & motorpech stress meer. Dit ga ik niet laten schieten en hap snel toe. Zo gezegd zo gedaan , volgende dag de wagen opgehaald en
betaald. Gelijk daarna geshopt voor alle benodigd heden die ik nodig heb zoals een luchtbed en gasstelletje met kookpan etc etc. En nu ben ik gereed voor
mijn reis door "het land van de rijzende zon" . 28 mei gaat het dan echt beginnen en dan ga ik meteen naar het zuiden dus ben je benieuwd lees dan de
volgende keer meer...

Groetjes tjoep.

Reacties

Reacties

Merel

O wat klinkt dat allemaal weer heerlijk en jaloersmakend. Ga volop genieten dan ga ik je met veel plezier volgen. Xxx

Dirk Schenk

Hey Tjoep,

Mooi kerel dat we weer mee mogen genieten. Al vast heel veel veilige kilometers en ontzettend veel reis plezier voor de komende 10 weken.
Ik ga je weer volgen.
Groeten.

Venja

Veel plezier, de aankomende weken en doe voorzichtig!!

corrie verbiest..

we gaan je weer volgen hoor!!heel veel veilige kilometers toegewenst en kijken weer uit naar je reisverslag..groetjes van ons hier..

mama

Ik wens je een veilige en een fijne vacantie toe groetjes van hier.????????

Saskia

Hoi wat heerlijk om je weer te kunnen volgen op je reis. Wij zijn ook van plan naar Japan te gaan dus lezen alles met extra veel aandacht. Wij zullen alleen geen 10 weken gaan vrees ik. Heel veel plezier en we zijn heel benieuwd naar je ervaringen.
Groetjes Saskia ( ex Hollandia receptie )

Essie

Tjoepieee! Het was dus allemaal best een gedoe, maar het is gelukt! Goede reis! Ik kijk uit naar je volgende verslag. Xxx

Marry

Ik ga je zeker weer volgen,ik kijk er al naar uit,groetje,s

Boeboe

Wilde die bijna al gaan opgeven! Wat is dit, zo ken ik je niet. Je wordt oud he ????

Jasper

Hey Tjoep,

Leuk stuk! Goede reis verder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!