Strand strand en nog eens strand.

Beste reismee lezers, hier is dan alweer het laatste verslag van mijn 10 weken vakantie in Nieuw Zeeland. Wie goed opgelet heeft die zag natuurlijk dat alleen het relaxe Northland nog over was. Relax want er zijn zwarte,goudgele en witte stranden. Soms totaal verlaten en soms afgeladen met zwemmers en surfers. Hier en daar beklim ik 150 meter hoge duinen en basalt restanten van lang uitgestorven vulkanen. Ergens onder weg zie ik een Jan van Genten kolonie en kom ik langs het grootste Kauri bos van het land. De grootste was idd een kneiter van een boom en naar schatting 2000 jaar oud. Er waren trouwens ergens anders ook oer oude kauri-stammen uit een zuurstofloos moeras bloot gelegd van nu 100.000 jaar oud. Uiteraard heb ik nu een piepklein stukje oeroud hout in bezit. Bij The Bay of Islands heb ik een boottour gedaan naar de spectaculaire "Hole in the Rock" Niet alles is rozengeur en manenschijn want de accu of startmotor is het de laatste dagen soms langzaam aan het begeven van mijn oude Toyota Corolla uit 1999. Gelukkig is het vaak niet al te moeilijk om hem dan van een heuvel af te laten rollen en de zwaarte kracht zijn werk te laten doen. De 1 na laatste dag doe ik het heerlijke surfdorpje Piha nog een keer over want het ligt tenslotte maar 25 km van Auckland af. En zo is het ineens de laatste dag vandaag Maandag 27 Maart , Ik lever vandaag de auto in en ga nog naar de dierentuin en de plaatselijk euromast (die Skytower heet) en dan zit het erop wat betreft 11.400 km in mijn 68e land. Het was leuk en mooi en met Mike erbij ook gezellig. Ik hoor trouwens van hem dat hij goed knaken aan het verdienen/sparen is en het naar zijn zin heeft. P.s. ik heb Mike's gouden steen aan stukken gehakt en alle Pyriet eruit gehaald, stel je toch eens voor dat het toch echt is? ;-) Straks om 23.59uur vlieg ik terug naar mijn 67e land en dat is Hong Kong/China om daar weer een hele dag te bekijken wat ik op de heenreis niet had gezien en een woensdag ben ik dan weer in nederland om Timewarp mee te maken en Feyenoord hopelijk te zien winnen in de aRENa. Ik blijf dan ook een tijd in Nederland en dus voorlopig geen reizen meer denk ik tot 2020/2021. Maar dan ga ik helemaal los zoals nooit tevoren dus niet getreurd.


Ik groet u allen nog 1 keer en ik vond het fijn dat je me volgde.

Tjoep.

Reacties

Reacties

Paul

Het was weer mooi

Marry

Het was weer heel mooi ,jammer het is weer bijna voorbij je kan nog een paar dagen genieten ,en dan zit het er op,als je weer terug komt naar Nederland kun je hier ook weer genieten van het mooie weer je bof maar,groetje,s vanuit het mooie zonnige krimpen .

Corrie

heb genoten van je reisverslagen.. je reis weer bijna ten einde..fijne terugvlucht . groetjes van de fam verbiest..

Ma

Je reis zit er bijna op Johan ik heb genoten hoor van jo ver slagen een veilige reis terug het is hier mooi weer groetjes van hier ????

Dirk Schenk

Jij ook weer bedankt voor de prachtige verhalen/foto's. Het was genieten.
Groeten, Dirk

Rodney

Vond het ook weer tof om je te volgen wat een mooie verhalen weer en hoe mooi beschreven ook..
Wij zullen dan ook moeten afkicken paar jaren geen verhalen meer van tjoep op reis.????????
Wens je een goede reis terug..
Tot woensdag..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!