europa

Beste volgers , hier is dan het eerste verhaal.

ma 11 okt 2010 ,

nadat ik gisteren al afscheid genomen had van heel wat vrienden was het vandaag de beurt aan vriendinnetje esther en van mijn overbezorgde maar aller liefste moeder en beide hielden het natuurlijk niet droog. nadat ik online de wagen had geschorst ben ik om een uurtje of 1600 vertrokken zonder ook maar 1 wegenkaart. dat ging aardig totover de franse grens bij mons en toen toch maar een franse wegenkaart gekocht. in parijs wilde ik de eifeltoren bezoeken en vond hem vanwegen zijn grote zeg maar vuurtorenlicht op de top. bijna onder de eifeltoren kon ik de wagen parkeren en heb daar overnacht.

di 12 okt 2010 ,

ik was niet de enige die de toren op zijn verlanglijstje had staan want hele busladingen vol aziaten en amerikanen stonden al vroeg in de rij. ik liet me er in iedergeval niet door weg jagen en ook niet door de terreurdreiging de laatste tijd. over was er security en er liepen gewapende millitairen rond om de boel in de gaten te houden. na anderhalf uur op de toren te hebben gestruint ben ik weer verder gaan rijden en dat lukte tot vlakbij bayonne/biaritz.

wo 13 okt ,

en weer een hele dag rijden want ik dacht er eerst nog aan om nog een keer naar het bernabeu stadion te gaan maar optimist als ik ben ga ik er vanuit dat dat in de verre toekomst met feyenoord nog wel eens kan. in plaats daarvan 1000 km richting lissabon gereden.

do 14 okt ,

s,ochtends was het mistig maar die verdween snel en het werd met zeker 25 graden heerlijk weer. bij de cabo dos roca wat het meest oostelijke puntje van europa is heb ik de wagen eens wat beter ingericht want dat was hard nodig , ik kon namelijk niks vinden. wat een elite hier trouwens want binnen 10 minuten ben ik 3 lamborghini,s tegen gekomen maar dat terzijde. verder ook nog wat in lissabon rond gereden en ik moet zeggen dat het best een leuke stad is. ze rijden in portugal wel als gekken maar tjoep was binnen een mum van tijd weer gewent aan het rijden in drukke wereldsteden. in de namiddag weer verder gereden tot net over de spaanse grens.

vr 15 okt ,

een paar weken geleden liet een maat van me een filmpje van internet zien over de camanito del rey in spanje en daar ben ik dus naar toe gereden. helaas voor mij maar gelukkig voor anderen was deze absoluut niet toegangkelijk meer door het startpunt te verwijderen. voor wie het spectakel wil zien moet maar eens kijken op www.dumpert.nl en dan zoeken naar het filmpje camanito del rey. vervolgens had ik helaas geen adres van een andere maat die toevallig een weekje op surfvakantie in malaga was en ben dus maar doorgeren via de kustroute aan de costa del sol naar gibraltar. ja ja , volgens gerard cox is die zomer voor jullie al weer lang voorbij maar voor mij is die nu pas echt begonnen want het wordt elke dag lijkt het wel lekkerder weer. aan de grens met gibraltar je paspoort laten zien en hop,pe,ta maat , weer een ander landje. wist je trouwens dat ze hier gewoon rechts rijden ? verder is het hier echt engels met bussen/bobbie,s/ponden en andere typisch engelse dingen. hoewel ik al aardig aan het afkicken ben van allerlei slechte gewoontes , onder anderen het laat naar bed gaan en dus laat er uit heb ik me vandaag aan dewe al weer bezondigd want het was vrijdag en dan zuipt de plaatselijke jeugd zich klem en hebben de bobbie,s het er maar druk mee.

za 16 okt ,

iets later wakker geworden dan eigelijk gewenst het landje/stadje tussen alle bejaarden toeristen eens wat beter bekeken. zij kopen zich in tegenstelling tot tjoep scheel aan drank/sigaretten/juwelen en andere belastingvrije producten. s,middags de beroemde rots met zijn berber aapjes beklommen en genoten van niet alleen het en daar is ie weer het fijne weer , maar ook van het prachtige uitzicht waar ik maar geen genoeg van kreeg. inmiddels aardig bezweet toch maar een duik genomen in die prachtig blauze middelandse zee maar das geen pretje met de naar mijn meening veel te koude temperatuur. buiten dat koude feit is het echt de moeite om eens in gibraltar te kijken. om 19.30 uur heb ik voor 95 euro de fastferrie naar ceuta genomen. dat is nog wel spanje maar wel in afrika wat wil zeggen dat het europa verhaal hier mee dus eindigd.

ik hoop dat het verhaal de moeite waard was om te tikken en tot het volgende verhaal maar weer en ik zal kijken of er wat foto,tjes bij kunnen want ze hebben hier in tanger hele rare half arabishe toetsenborden en mijn frans is zeg maar nihil.

de zomerse groeten van johan/tjoep.

Reacties

Reacties

Dirk Schenk

Hey Tjoep,
Het verhaal is zeker de moeite waard.
Dat zijn al weer een hoop km's in een korte tijd.
We blijven je volgen.
Veel plezier en succes.

Dirk

rodney

Hey die Tjoeppie..
T was weer een mooi verhaaltje heb het weer met plezier gelezen..
Je hebt alweer aardig wat km gereden..
Doet ie het goed je busje??
En ben je nog veel binnendoor gereden??
Je bent wel op tijd Frankrijk door gereden met al die stakingen een hoop benzine pompen hebben geen brandsof meer..
En was Portugal de moeite waard?
En Wat je clubbie betreft ze hebben weer verloren met 1-0 dus ze staan nu 15e niet best dus..
Maar ach wie weet wordt het nog is beterder..
Nou ik zeg tot het volgende verhaal maar weer en kijk uit en veeel geniet plezier..
Rod..

Sander Post

Elk niet geschreven verhaal is er een te veel.
Met Assie gaat het prima, zeurt bijna niet meer om naar buiten te gaan en komt regelmatig even kroelen. Verder lopen wij ook niet met enorme snotneuzen of eczeemplekken. Goed nieuws dus!
Sorry dat ik vergeten ben het adres van Willie uit te vogelen en door te geven aan je...

Groet,

Sander en Katinka

corrie verbiest-muilwijk

Hallo Johan.
Hier een berichtje van je ook zo bezorgde tante.
Kreeg van je ma-pa het www.door.
Prachtig om te lezen je verhaal.
Kan niet wachten tot het volgende.
Wat jij onderweg wel niet te zien krijgt zeg.
Ik doe het je niet na.
Maar geniet met volle teugen van deze mooie reis.
Doe voorzichtig en tot het volgende bericht.
Groetjes je tante Corrie en de rest.

Maurice

Hey Tjoep-a-des,

Lekker verhaal weer hoor hehe hoop dat er nog vele volgen. Mijn collega's volgen je ook al :-D

Have fun en geniet van het weer want hier is het koud en nat.

Sjanie

Hoi Johan,
Jammer heb je gemist bij het bezoekje op hollandia.
Dus een beetje laat maar wens je een geweldige reis toe met veel avonturen en weinig narigheid.
Had ik nou geweten dat je door portugal zou rijden.
Afgelopen week was ik ook daar, dan had je even kunnen aanwippen, hahaha.
Wij zaten in Ferragudo in de Algarve.
Nu helaas alweer aan het werk.
Ik heb je 2 reisverhaaltjes gelezen en dat is een goed begin. Sterkte met de monstertocht .........
en de hartelijke groeten

Ma en Pa...in KR a/d Greppel....

Hoi die Johan.!!!
Weer een verslag gelezen.!
Mooi hoor.!
Nu weer een ander land en verders nog steeds mooi weer zeker.?
Hier gaat het op t'moment zelfs de Zon schijnen.
Het wordt volgende week ook nog kouder,we zien wel.
Ze zijn vandaag verder met de keuken bezig.!
Ik hoop dat het nu goed komt.!
Verders gaat het hier nog goed.
Bertus heeft al weer een week Gewerk op KR a/d Lek.
Als Draaier en CO 2 Draaier.
We zien weer uit naar t''volgende spannende verhaal.
Maar dat je zelfs Ratten eet...wist ik niet.!
Nu Johan veel plezier op je verdere reis, en tot volgende Email naar weer.!
Goetjes van Mij en Pa. Doei.....

tjoep

leuk om weer wat reacties te lezen , dat doet me altijd goed en ook dat het kouder wordt bij jullie en heter bij mij hier in mali op het moment. morgen of overmorgen vanuit bamako weer een verslag en alweer geen saaie. hahaha..... groetjes van tjoep/johan

tjoep

oja rodney , die nederlandse vrouw woont al 12 jaar in senegal met een sengalees en is helemaal afrikaanse geworden maar komt een paar maanden per jaar op vakantie in nederland en dan nemen ze vanuit nl een auto mee naar senegal. en dat betalen dat flikken ze bij iedereen in het noorden van senegal.
er is namenijk een nieuwe wet die het verbied om oude auto,s in te voeren en alleen met clementie laten ze je door. je kan omrijden via mali dan is het goedkoper maar dat kost zeker een meier meer aan brandstof en dan nog een visum enz enz dus wat is wijsheid ? en dat weten zij ook. P.S. laat weten hoe het bij de dokter was? sterkte.... tjoep

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!