gabon 2

het heeft weer even geduurd maar daar is weer een verhaal....

dinsdag1 feb heb ik nog ongeveer 8 weken te gaan en vertrokken uit libreville. ik passeer de evenaar en deze keer let ik goed op en zie een bord waarop staat dat ik ongeveer 6500 km van huis ben. het voelt nu ook best ver ener is geen weg meer terug. onderweg zie je vroutjes niet meer met dingen op hun hoofd lopen maar met grote rieten manden en ook zie je overal grafperken want je mag hier overal waar je maar wilt begraven worden.

wo2 feb , vandaag het park national lope bezocht en dat staat vooral bekend om zijn mandrill apen maar die zie ik helaas niet. niet voor niets is recent national geografic hier nog wezen filmen op dezelfde plekken maar die hebben weken de tijd en ik niet. er zijn er volgens de gids zo,n 1300 en ook 200 gorillas en 300 chimpansees. ik zie allen maar bosbuffels en wat vogels in het overgens prachtige park.als ik weer verder door het abeiler oerwoud rijdt en het al donker wordt blijf ik daar maar op een mooi plekje langs de weg overnachten omdat er geen enkel dorp in de buurt is. en omdat de maan weg is is het zo donker dat ik letterlijk geen hand voor ogen zie. die nacht regend het dat het giet met zwaar onweer en dus maar hopen dat ik niet wegspoel.

do 3 feb , blijkt het mee te vallen en voert de rit via lastourville en moanda waar uranium en mangaan mijnen zijn naar franceville. het landschap is intussen ook wat veranderd want er zijn nu veel open grasland plekken tussen de bossen. ik laat de wagen schoon spuiten want die is erg vies geworden en de radiator zit vol met gras uit het lope park. ook 1 achterband loopt steeds leeg zodat ik hem om de 2 a 3 dagen moet bij vullen. franceville is trouwens de 2e stad van het land met iets meer dan 40.000 inw. het is een relax stadje en overnacht hier.

op vr 4 feb via bongoville (het geboortedorp van de president) naar lekoni gereden waar de politie alvast de exit stempel in mijn paspoort zet. voor ik het land uitrijdt bezoek ik nog de cirque de lekoni. dat is een canyon achtige heuvel die door regen en wind mooi uitgeleten is. er verschijnen hier donkere wolken en het begint te regenen. via een splinternieuwe slingerende weg door teletubbie landschap naar de grens gereden en de laatste douaneman zwaait me vriendelijk uit nadat hij me nog evennadrukkelijk naar mijn 4wiel aandrijving vraagt alsof hij weet wat voor avontuur ik tegemoet gaat. na een paar 100 meter houd de weg op en begint het zandpad. het einde van 2095 km gabon en congo herei come.

oja , en dan ook nog maar even een tussenstandje , er zijn 2363 litertjes diesel in de tank verdwenen en dat leverde 27.000 km op en ik heb al ongeveer 30 gig aan foto,s e dat zijn er nuzeker 10.000. en tot slot heb ik unaniem besloten dat ik gabon uitroep teHET vakantieland van 2011.

groetn van johan/tjoep.

Reacties

Reacties

Arianne

Balen dat je die apen niet gezien hebt...moet je toch een keer voor terug! Misschien in Congo meer mazzel.

Groetjes!

marry

dat is zeker jammer dat je geen gorilla hebt gezien
maar je zag toch nog wel een bos buffel
je heb wel genoten dat is de hoofdzaak,
je heb wel aardig wat km ,s gereden zeg,
en veel gezien,en veel verteld,het was weer ,
geweldig.
Groetjes!!

Maurice

Wow dat klonk als een perfect landje. Tijd gaat nou wel tikken hoor. Genier er nog maar van. Over Feyenoord zal ik het maar niet hebben want we staan 2 punten boven de nacompetitie streep:-(

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!