wachten wachten en onzekerheid !!!!

maandag avond waren we dus terug op de katolieke missie maar alles zat vol. voor mij is dat geen probleem maar die zwitser moest dus de nacht op de bijrijderstoel doorbrengen. de volgende ochtend zitten we bij de angolese ambassade maar moeten ook naar onze eigen ambassade voor een ondersteuningsbrief. ook moeten we een brief schrijven in het portugees over het hoe en waarom van de aanvraag en alle bladzijdes van het paspoort moeten worden gekopieerd. hafijn aan het einde van de middag is die klus geklaard en de volgende ochtend leveren we alles na lang op ons beurt wachten in. het zou geen probleem moeten zijn volgens de beste man maar het gaat tussen de 2 dagen en 2 weken duren. maar er is geen enkele zekerheid dus........ in de tussentijd repareer ik 2 banden en we verkennen de stad wat. die blijkt eigenlijk wel mee te vallen maar mijn favoriete stad zal het toch nooit worden.een vrijdag kunnen we langs de ambassade en na uren lang te hebbben gewacht krijgen we te horen dat het in behandeling is genomen en waarschijnlijk maandag of dinsdag klaar is maar dat we op een woensdag maar langs moeten komen om het op te halen. omdat we totaal niet willen pushen gaan we uiteraard accoord en hopen dat het alsnog goed gaat komen maar aangezien we veel verhalen hebben gehoord dat weken duurd en je het uiteindelijk nooit zult krijgen zijn we daar een beetje bang voor. we hebben besloten dat we terug gaan naar het bonobocentrum en we willen daar vrijwilligerswerk gaan doen. weet ik veel , schoon maken of zoiets het maakt ons eigenlijk niet uit. kijk maar eens op www.lolayabonobo.org en zie mijn schatjes eens. ik hoop dat we daar onze visa problemen even kunnen vergeten en dat het er een woensdag zal zijn anders gaat het misschien in een nachtmerrie eindigen. hier ben dus al de hele reis bezorgd over geweest dus nee ik zit nu echt in de rats en ik ben nu niet te benijden kan ik je zeggen. maar goed dat lezen jullie dan weer de volgende keer. p.s. als er iemand is die zegt ik wil de wagen wel terug rijden en ook een avontuurtje beleven laat het maar weten want dat is dan misschien een optie voor me.

de groeten maar weer van tjoep/johan.

Reacties

Reacties

Rodney

Jeetje Tjoep t zal toch niet zo zijn dat het hier ten einde komt..
Watzal het wachten lang duren zeg..
Hoop echt voor je dat het toch goed komt..
Maar als het niet gaat kan je dan een andere kant op of wat is dan je plan??
Hebbie het al gehoord van Githa??
Die is 16 febr moeder geworden van een dochter en ze heet Indi..
Gisteren daar geweest echt zo n leuk klein babytje..
Ik voel weer een licht grieppie opkomen,je wordt er gek van ik vang echt alles op kwa wat er in de lucht hangt..
Maar ja vanaaf vroeg naar bed en hopelijk morgen weer beter..
Afgelopen zaterdag nog naar t gebouw feest crash down geweest was wel ff leuk alleen waren er voor de 2 tenten die er stonden teveel mensen binnen..
Denk dat er 1200 in konden en ze hadden 2000 kaarten verkocht dus dan weet je het wel echt veeel te druk dus..
Nou jongen je bent weer een beetje op de hoogte en ik wens je veel sterkte met alles daar..
Hoop dat je verdere verhaal positief verder gaat..
Groetjes van ons Rod en Jac..

Engel Geneugelijk.

Emma heeft de Waterpokken.!
Emma is nu bij Oma een beetje bijkomen.
Het is hier echt koud buiten.
Weinig zon,en soms mist.!
O ja,jij hebt geschreven voor het nummertje.
Nou hier is tie dan.135 910 195.
Qua Wonen is=Veld en Beemd. 0180-510711. 06-53113882.

Zo nu kan je gewoon ff bellen.
Groetjes van Ma.! en van Erszebet en Emma.!

Arianne

Hey Johan, waardeloos dat je nu in de onzekerheid zit met je visum. Hoop voor je dat je woensdag de papieren in je bezit hebt en je verder kan. Tussentijds als vrijwiller bij de bonobo's is geen straf. Heb je toch je apen (én die ene gorilla) gezien.
Succes en ik duim voor je dat het allemaal lukt.

Mazzel, Arianne

tante corrie

hoop niet dat je erg lang moet wachten voor je visum.
ach je ben nu in iedergeval bij je apen.
hoop dat je op je verdere reis geen tegenslagen meer krijgt.
hier is het erg koud vandaag
wim zit feyenoord te kijken en ze staan met 2-0 voor
ga de goeie kant op lijkt het wel
nou jongen een prettige voortzetting van je reis en tot horens maar weer
groetjes van ons hier

tjoep

helaas zit ik niet bij de bonobo,s want de chefin was weg en een onbekende reservebaas vondt het maar niks. --- nee , ik ben niet op vakantie. verre van zelfs. dat gaat hopelijk de volgende reis gebeuren in het makkelijke zuidelijk afrika. op op de vraag van kan je er niet omheen ? , kijk eens op de kaart zou ik zeggen en dan weet je genoeg, oja en als je wegen op een kaart ziet dan zijn die uit de koloniale tijd en intussen al weer lang uiteengevallen. het schijnt wel mogelijk te zijn maar het gaat zeker 1 en misschien wel 2 maanden duren dus dat is geen optie. hafijn ik vestig al mijn hoop op het visa wat volgens de ambassade geen groot probleem hoeft te zijn maar ja...... is dat waar ?
groeten van tjoep.

Sander Post

Tjoep, volhouden jongen, ik hoop dat het goedkomt met t visa. Jammer dat je niet meer bij de bonobo's terecht kon het ziet er ontzettend tof uit daar inderdaad!

marry

waardeloos zeg overal op wachten,
maar moed houden
het is overal wat.
zeker aan de grenzen,dat hadden wij ook in Egypte,
ze stonden daar ook met wapens.
het kost jou ook steeds weer geld, gelukkig heb je weer je fototoestel.
zeker voor ons[ grapje]
wij zitten hier nog goed al zijn we steeds meer aan
het mopperen
open grenzen is niet goed maar de grenzen in Afrika
ook niet, kost allemaal tijd en vooral [geld]!!!!
nu Johan ik hoop dat alles snel verloopt dan kan
je weer snel verder
groeten uit het zonnige Holland!!!!
je fototoestel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!