het andere congo 2

een hele goede dag allemaal en hier volgd het laatste congo verhaaltje want veel ga ik er niet van maken. ik ben zojuist naar de ambassade gegaan en het visa is gegeven. yes yes joehoe. het moet allen nog ff ondertekend worden door de grote baas maar er is al betaald dus ik denk dat het nu echt gaat gebeuren. om een uur of 13.00 zal het klaar zijn en vertrekken we in ieder geval al naar de grens en zijn dan donderdag de 24stein angola. dat is mooi want angola staat in de finale van de afrikaanse kampioenschappen voetbal die in sudan worden gehouden en die wordt een zondag gespeeld. kan ik mooi een feestje bekijken in angola hoop ik. hafijn het wachten was wel zwaar met al die onzekerheid en de stad kinshasa is zeker niet veilig. niet dat je leven in gevaar is maar je moet op letten voor gropen straatkinderen die je checken en als ze zwakte zien dan ben je pineut en wordt je beroofd. een paar keer stonden er een paar met stenen klaar en eiste geldmaar we hebben niks gegeven. ook jochies van een jaar of 8 bedreigen je hahaha althans dat proberen ze. het moet echt niet gekker worden hier.ook de politie is slecht naar automobilisten en als ze papieren willen zien moet je je ramen bijna dicht draaien alles op slot houden en de papieren veilig achter je raam laten zien maar zeker niks in hun handen geven want dan houden ze het en vertellen dat er iets niet goed is en betaald dient te worden. je wordt er soms gek van dus ik heb de wagen zoveel mogelijk laten staan. savonds wil je hier niet over straat want het risico in dan te groot maar verder is het ok. en voor mijn bezorgde moeder het bericht dat ik morgen in het veilige angola ben. althans volgens de website van buitenlandse zaken want die zegd dat het net zo veilig is als in bijvoorbeeld spanje terwijl zij de congo kinshasa inschalen metirak en bijvoorbeeld pakistan. ik hoop dat iedereen nu gerust is gesteld en ik zou zeggen tot de volge keer weer.

de groeten van tjoep/johan

Reacties

Reacties

Arianne

Goed nieuws!!! Gauw wegwezen daar.

tante corrie

nou wel spannend allemaal geweest voor je het papiertje kreeg zeg
op naar angola
hier is het erg koud
jij heb daar geen last van
nou johan geniet van alles wat je nog op je pad tegen komt
doe voorzichtig en ik kijk uit naar je volgende verslag

Sander Post

Goed nieuws!

Ruben en Renée

Beste Tjoep,

Ahh wat fijn dat je het visum hebt nu! Zal wel een pak van je hart zijn zeker.. En dan ook nog eens een feestje kunnen meepikken in Angola, zo zie je maar weer; geduldig zijn wordt beloond!!

Alvast hartstikke bedankt trouwens voor alle waardevolle info die je ons gegeven hebt. We zitten nu in Franceville en gaan over een dag of twee richting de congolese grens, we houden je wel op de hoogte....

Veel reisplezier in Angola Tjoep!

veel liefs,

Ruben en Renée

marry

nou zeg ,dat was weer even spannend zeg.
en dan die jonge kinderen.
gelukkig is dat hier anders.
je moet wel alert blijven.
maar nu ga je,naar Angola,daar is het,
wat rustiger!!
geniet er nog maar van!!

groeten vanuit het natte krimpen!!!!

Bram

Nou nou tjoep, wat een gezeik! Mooi dat je bijna naar angola kan! Het zit er bijna op he?! Ik kan niet wachten tot jij het mooie weer van daar meeneemt naar hier haha!! Geniet er nog van!!

Groeten uit krimpe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!