vertrokken voor afrika-reis 2

hallo allemaal , ik ben dus op dinsdag om 17.30 uur weg gebracht met mijn fiatje naar rotterdam cs enkon zwart rijden met de trein naar schiphol. (hahaha) dat werd weer ruim gecompenseerd doordat ik voor de torsiestang ruim moest bijbetalen van de klm. (shit)met vertraging stapte ik in parijs in een airbus A380. tering , wat is dat ding groot joh.... in joburg moest ik me ontdoen van jas en trui natuurlijk en met een taxibusje verder naar de grens met botswana. daar was me verder openbaar vervoer beloofd maar daar bleek niks van waar waardoor joop en ethel (bij wie in verblijf) een taxi voor me regelde om me van de grens op te halen. na ruim 28 uur reizen zat ik eindelijk bij hun op de bank bij te komen van een vermoeiende reis. de volgende dag meteen naar de garage gegaan en die gasten aan het werk gezet om de wagen te repareren en een grote beurt te geven. voor de rest is er hier geen moer te beleven en ik doe het dus afrikaans rustig aan. ik plan een beetje de route die ik ga volgen en heb me trouwens ook al aan de zon verbrand omdat ik niet goed genoeg smeerde. dat doe ik dus nu wel met factor 50 want op het moment van schrijven is er een hittegolf in het land en het is nu bijna 40 graden. mij hoor je niet klagen maar de botswanen des te meer , er zijn er heel wat die met paraplus in de weer zijn. (hahaha) ik heb trouwens voor vertrek een vergeet me nietje kadoo gekregen van iemand en nu hoop ik maar dat die het gaat doen met dit weer. een maandag is de wagen als het goed is klaar en dat ga ik een dinsdag proviand inslaan en zal dan een woensdag aan de rondreis beginnen denk ik.

tot die tijd krijgen jullie de luie groeten van tjoep/johan uit kanye/botswana.

Cool

Reacties

Reacties

corrie

nou jongen ik ga je weer volgen hoor...
doe voorzichtig ..

moe en engel

je bericht ontvangen hoor.
alles wel hier in krimpen.

Bram

Tjoepoehh!!
Ouwe zwartrijdert, goed om te horen dat je heel bent aangekomen na 28 uur pfff.
Volgens heeft dat blikkie 'anti-lek' zn werk gedaan hoor, niks aan het handje!
Plastikman was echt geweldig! Helemaal uit mn bol :)
Nou tjoep, veel plezier en goed smeren hè!!

rodney en jacoline

Hey Tjoeppie mooi dat je veilig bent aangekomen..Dus eerst ff rusten misschien ook niet zo erg denk na zo n boottrippie in Krimpen hahahahhah..
En deed het busje het weer in 1 keer??
Dus je hebt je torsie stang weer terug verdiend door middel van een lekker zwart ritje met de ns..hahahah
Zo zo 40 graden is aardig hotjes..
Nou gooooser smeer maar goed dat zal beter voor je huidje zijn en ook al wordt het niet heel spectaculair ik ga je weer volgen gooooser...
Heeel veeel plezier en geniet weer van je tijd daar en rijd voorzichtig..
Groetjes van ons...

Saskia

Hoi Tjoep,
Misschien zien we elkaar wel in Botswana, want wij vertrekken daar op 12 nov. ook naar toe. We gaan ook nog naar Zambia. We zijn met z'n achten en hebben 2 4x4 's gehuurd en struinen zo allerlei campings af! Tot die tijd ga ik je zeker volgen en als je nog goede tips hebt......
hou ik me aanbevolen natuurlijk.
Groetjes en veel avontuurlijke ontmoetingen,
Saskia

Arianne

Hey Johan, toppie dat het daar zo heet is..haha. Je staat weer aan het begin van een mooie trip. Heel erg veel plezier en hopelijk weinig tot geen pech aan je bus. Ik ga je vanuit Chili en Argentina volgen ... daar crossen wij vanaf 4 nov. 4,5 week in het rond. Zal een biertje op je drinken in San Pedro de Atacama!

Groetjes,
Arianne

Arianne

Ow..en als je het leuk vindt; wij zijn te vinden op richardarianne.reismee.nl

Doedoei !!

Frank vak R

Lekker tjoep! ben benieuwd naar je verhalen

marry

geniet er maar van
ik ben weer benieuwd naar je mooie verhalen
en foto,s
groetje,s

Essie

Heyy,

Daar is ie..vriend Tjoep! :)
Fijn dat je goed bent aangekomen en dat je al snel wat van je laat horen! ;)
Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen je busje.
En gelijk al een hittegolf..pff!
Maar alles beter dan die kou!
Mijn kachel doet het weer in m'n paleisje,dus daar kou lijden is er niet meer bij..gelukkig!
Nou skattie,tot horens.

Liefs dikke x

sander

hij mag meteen met de 380mee wow! veel plezier jongen!

BOEBOE

Heel vlezier tjoep! ik hoop dat je al bent vertokken uit Kanye want daar is inderdaad niks te doen! als je nog niet bent vertrokken doe ze de groeten, en geef Ira een lieve knuffel. We gaan je volgen makker. YOOOOO

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!