madagascar of (nog) niet

een maandagmiddag 24 oktober was de wagen dan eindelijk klaar. de 15 uur arbeid vond ik wat aan dehoge kantmaar goed , dathet zal wel met de hitte te maken hebben. de volgende dag check ik alles en zie dat een v-riempje verkeerd zit. aangezien er in het dorp niet 2 dezelfde riempjes te krijgen zijn laat ik het maar zo want ik kan met 1 riempje tijdelijk wel naar zuid afrika rijden en hem daar vervangen. ik parkeer de wagen nog ff in het dorp om te internetten en bij terugkomst zie ik een flinke deuk in de wagen. het zit lekker mee vandaag (grrrrrrrr) en wil nu zo snel mogelijk vertrekken. woensdag ochtend is het dan zover en na het afscheid nemen van joop & ethel zet ik koest naar de nabij gelegen grens. daar is het appeltje eitje en er wordt nergens naar gekeken. dus ook niet naar geldige dokumenten die al lang zijn verlopen. ook in zuid afrika doen ze niet moeilijk , zo word nergens naar een auto verzekering gevraagd. in het eerst volgende plaatsje zeerust laat ik het v-riempje vervangen en kan ik eindelijk pinnen. het is al laat en donker als ik in pretoria aankom en ik parkeer hem ongevraagd voor de stoep van een hostel. snachts krijgt het hostel bezoek van inbrekers want ik wordt wakker van weg rennende criminelen en de bewakers die ze achtervolgen. (hahaha zo zie je maar dat buiten soms veiliger is dan binnen) donderdag 27 okt breng ik een bezoekje aan de ambassade van madagascar voor info en of een visum voor dat land. volgens die vrouw gaat er beslist geen boot naar madagascar en dus moet ik het maar vergeten. hafijn , ik hou in ieder geval nog ff vol en zie wel wat er in durban mogelijk is op dat gebied. na een leuke rit door zululand kom ik vrijdag middag aan in de strandstad durban. ik verblijf in een goedkoop hostel aan het strand waar ik wat relax en geniet van de nog aanwezigen walvissen voor de kust.. het gaat vanaf maandag in iedergeval nog een aardige klus worden om mezelf naar madagascar te verschepen maar ik zeg maar zo ' nooit geschoten is altijd mis' . het is hier trouwens zwaar bewolkt en slechts 25 graden of zoiets. het volgende verhaal zal of vanuit madascar zijn wat ik hoop maar niet verwacht en anders ga ik verdermet het vervolg van de reis.

groetjes van johan/tjoep dan maar weer

Reacties

Reacties

corrie

weer genoten van je verslag.
een fijne overtocht naar madagascar
we blijven je volgen hoor..

marry

wat kan jij toch een mooi en een boeiend
verhaal neer zetten je leest dit met plezier
je ziet gewoon alles voor je als je dit leest
groetje,s [ tot het volgende verslag.]

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!