" zeg ken jij de mosselbaai,de mosselbaai,de mosselbaai "

ek sal eerlik wees dat die aantal reaksies hier nie groot wees nie maar die geen die wel van sig late hore BAIE DANKIEdaar vir. ek sal verder skryf in nederlands want dat schijft en leest toch makkelijker. op de 29e was ik dus uit een bloedheet augrabies vertrokken. gelukkig bracht een onweersbui dus verkoeling. ik ben nu 6 weken weg en dat is dus alweer 1 kwart van de reistijd. de volgende dag flink doorgereden. net over de mooie swartberg pass is het zoeken naar een slaapplekkie maar dat viel niet mee en dus heb ik m maar ergens pardoes neergezet. op 1 december heb ik nog ff een cheetha fokdierentuin bezocht wat leuk was en om de hartslag wat te verhogen weer verder gegaan naar (jawel !!!! ) de mosselbaai. daar alvast info verzameld overDE door mij te doene bezigheid van morgen. voor het slapen gaan nog ff de schoen gezet met de wens voor een vruchtbare ontmoeting met de visjes. om 8.15 uur zit ik aan het ontbijt en hoor de speech van cagedive man aan. hij legt uit dat er geen garantie's zijn om de visjes te zien maar hij heeft er alle vertrouwens in. om 9 uur zitten we op de boot ( de shark warrior) en de spanning loopt al op. hij vaart uit naar het nabij gelegen klein brak rivier en ik zie op nog geen kilometer van me de mensen vrolijk in zee zwemmen. het zal toch niet hier zijn en we gaan toch niet het strand op denk ik nog. maar ineens op nog geen 200 meter van het strand zijn dat de door mij zo gewenste haaien. en niet zomaar haaien maar die uit de film JAWS. jawel echt waar de grote witte mensen haai. en meterslang !!! , volgens de crew tussen de 3,5 meter en de 4 meter. ja beste leesvriende das zeker 2 mensen lang. om geen tijd te verliezen gooien ze meteen een bloederig soepje in het water en lokken de haaien naar wat dieper water en weg uit de branding. daar gaat de kooi van dek en wordt een grote vissenkop aan een touw gebonden. om beurten gaan er aan aantal kijkers in de kooi om naar het schouwspel te kijken. de vissenkop wordt in het water gegooid en als de great white dan wil bijten dan trekken ze ff aan het touwtje zodat ze net ff missen. (anders gaat het hard en ben je dus zo door je vis heen) eigenlijk een beetje zoals wij vroeger deden met een portomonnee aan een touwtje. in de kooi zie ik haaien onder , achter ,naast en voor me. op een gegeven moment ramt er 1tje al happend naar de vissekop met zijn neus de kooi en die komt dus aan aantal centimeters in de kooi vlakbij onze vingertjes.ik kan je vertellen dat de hartslag dan wat hoger gaat slaan mensen !!! overgens niet van angst maar van pure facinatie. echt geweldig dit try before you die dingetjeen misschien doe ik nog wel een keer verderop de reis in gansbaai. na een paar uur gebiologeerd zitten kijken naar deze koningen van de zee was het tijd om weer te vertrekken en werdt het anker weer gehesen. volgens de crew was het een bijzonder goede dag met maar liefst 11 verschillende great white's. ik denk dat die schoen zetten tochnog niet zo'n slecht idee was. ff later zit ik (want daar moet op gedronken worden) op een bankje aan de boulevard tussenalle babe's een milkshake te drinken. uit de muziekboxen hoor ik natuurlijk een kerst plaatje. met een brede smile hoor ik het ' it's the most wonderfull time of the year ' aan en kan dat allen maar beamen. nu weten jullie dus ook het geheimvan de mosselbaai ! . aan het einde van de middag weer doorgereden en via deo'zo toeristische route's naarhet toepasselijk genaamde plaatsje wilderniss gereden. de volgende dag en dat is dus vandaag zit ik in knysna een beetje te relaxen en de toerist uit te hangen. het volgende verslag zal ik weer eens naarwat wildparken gaan maar zo opgewonden als in dekooi zalik niet worden ben ik bang. jullie almaal nog een fijne sinterklaasdag en de groeten van een al aardig bruin/zwarte piet.

tjoep/johan

Reacties

Reacties

corrie

tjonge tjonge wat een verslag weer .
ook mijn bloeddruk stijgt als ik het allemaal lees.
wat durf jij veel zeg .
ik doe het je niet na .
maar het zal zeker een mooie ervaring geweest zijn jij daar in die kooi tussen de haaien brbr.
maar ik blijf je volgen hoor..
maar weer een goeie reis verder en doe voorzichtig.
groetjes van ons hier uit groot-ammers

corrie

hey jongen heb even gegoogled
als je richting kaapstad gaat?
op boulders beach heb je een pinquin kolonie.
rijd vanuit muizenberg via kalkbay dan kom je in simonstown is op 2na de oudste stad van zuid-afrika.
en robben eiland lijkt me ook wel aardig om te bezoeken want daar zar nelson mandela 27jaar gevangen
er is een dagtrip voor 20euro kan je over robbeneiland alles zien
misschien een tip...

rod en jac

Nou nou goos je hebt weer wat meegemaakt zeg..
Dat zal wel weer een hele apparte ervaring rijker zijn..
Wij gisteren sinterklaas gevierd was wel lachen moet je dobbelen om cadeautjes..
Nu op naar de kerst..
En weet jij al wat je daar doet met kerst of nieuwjaar??
Nou ik zeg genietse van je reis verder,en ik lees graag het volgende verslag weer..
Mazzzzzzels..

wim

feyenoord-psv 2=0 cisse en schaken

Arianne

Nou...dat was een spannend avontuur in die kooi! Echt helemaal top zeg!! Dat is iets wat je je leven lang niet meer zal vergeten.

Groetjes

tjoep

die haaien ga ik zeker niet meer vergeten nee , en als jullie slim zijn dan doe je het ook want het is echt niet eng. oja ik verblijf met kerst en zeker met oud en nieuw in kaapstad. ik ben benieuwd wat dat daar gaat worden ?
oja en aan tanta corrie nog even dat ik hier 8 jaar geleden al eens geweest ben dus veel wat ik nu doe heb ik al eens gedaan en weet aardig wat er te koop is maar ik let voor mezelf nu vooral op de meer verscholen dingetjes er zo nu en dan ook zijn. vorige keer heb ik robbeneiland gewoon over geslagen maar nu zal ik het toch maar eens gaan bekijken denk ik en dan zal ik verslag naar je doen uit gaan.

de groetjes van tjoep

marry

nou zeg dat was weer heel spannend.
ik heb zoiets weleens gezien,
maar jij maakte het zelf mee t, jonge,t,jonge.
ik moet er niet aan denken,
weer een ervaring rijker zeg.
nu weer even relaxen,,,
ik kijk weer uit naar je volgende verslag.
van het robbeneiland!!
groetje ,,,s uit het natte krimpen

.

Arianne

Het Johan, wij hebben voor de kust van Mozambique / Benguera archipel met haaien gezwommen...dat was ook errug indrukwekkend. Weliswaar geen mensenhaaien, maar rifhaaien...en van dichtbij zijn die ook best groot..haha.
Kaapstad is sowieso gezellig...alvast veel plezier daar!

groetjes en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal en foto's.

Arianne

Hey Johan, ik ben ook benieuwd naar jouw fotoboek! Gaan we regelen.
Groetjes, Arianne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!