zuid afrika 5

hallo allemaal weer , het is weer tijd voor het volgende verslagje. ik zal mijn best doen om er een mooi vehaaltje van te maken anders lopen mijn lezers strak nog weg. vanuit het karoo n.p. was ik vertrokken naar oudtshoorn. ik weet niet meer welke dag dat was want ik ben de laatste maand wel vaker de weg kwijt wat dagen betreft. regematig zit ik me af te vragen of het nou woensdag , zaterdag of toch misschien een maandag is. alle dagen zijn voor mij hier een beetje het zelfde namelijk veel vrije dagen

Cool
.hafijn in oudtshoorn kon ik in dat cheeta breeding centre aan crocodile cage diving doen maar om het verhaal niet al te spannend te maken heb ik er maar vanaf gezien , het is tenslotte vakantie voor mij. (hahaha) nee het was eigenlijk een beetje te dierentuinachtig voor mij en bovendien kan het ook nog in australie zeiden ze en dat is voor mij dan weer een goede reden om daar over niet al te lange tijd naar toe te gaan. in de dagen erna rijdt ik door de velewijngaarden van de kaap en door mooie bergpassen. (zonde trouwens van al die druiven die in de wijnflessen verdwijnen) bij worchester zie ik trouwens een beetje sneew op de top van een berg na een fikse regenbui aldaaren in het westcoast n.p. is het wadlopen in de prachtige lagune en in de cederberge denk ik weer een leuke wandeling te maken die bijna net zo eindigde als mijn eerdere mount cameroon special. onderweg naar al dit mooi wordt ik nog 2 keer tot stoppen gemaand door verbaasde nl-ers die mijn nl-kenteken zien en vragen hebben. en ook zeer bewonderenswaardig om te ermelden is dat ik in1 achternamiddag zowel wellington / philadelphia / gouda als atlantis heb aangedaan. jawel atlantis bestaat en hahaha ik denk dat niemand mij dat nadoet. gisteren zat ik te bubbellen in de termale baden van montagu en vandaag zit in in swellendam. ik vertrek trouwens zo richting het zuidelijkste puntje van afrika. namelijk de kaap algulhas waar de atlantische en de indische oceaan bij elkaar komen. hier vier in dan de langste dag van het jaar. nou ja het afrikaanse jaar dan want aangezien het zonnetje om 05.22 uur op komt en om 19.52 weer onder is de dag niet zo lang als bij ons in nl op 21 juni. maar mij hoor je niet klagen hoor , alles beter dan die kille donkere dagen thuis. oja en een woensdag 22 december om precies06.30 uurnl-tijd stuur ik hoogst persoonlijk de zon maar weer eens terug richting het zuidelijk halfrond en tegen die tijd dat ie daar is ga ik eens kijken voor een vliegticket naar huis. (hahaha) de tijd erna ga ik rustig naar kaapstad toe om daar te relaxen met de kerst en oud en nieuw.

de zuid afrikaanse groeten maar weer van tjoep/johan

Reacties

Reacties

tjoep

omdat het op 22 december slecht weer was zit ik morgen weer in de kooi om visjes te kijken , joehoeoeeoeoe
tjoep.

rod en jac

Zo jongen een echte vakantie dus..Zo zo nu alweer plannen voor australie??
Nou zou eerst dit maar is afmaken hahahah..
En bang dat mensen het niet lezen ,lees het met plezier..
Tjoeppie gooooser alvast een hele fijne kerst een spetterend 2012 in in Kaaapstad..
Geniet ervan,,
Rod en Jac.

corrie

nou jongen je verslag weer gelezen.
ja lekker vakantie vieren daar en vooral genieten van al dat moois
hier lopen de kerstdagen ten einde met veel gesnaai en gerelaxt daarna maar eens een grote stevige wandeling maken voor we ons bed weer opzoeken.hoop dat jij ook leuke dagen heb gehad. wens je mooie jaarwisseling en ik kijk uit naar je volgende verslag.
doe voorzichtig
groetjes van ons hier uit groot-ammers

sander

haha weglopende lezers... moet wel zeggen dat jou verhalen het hier moeilijker maken, wordt zo nu en dan nogal jaloers! ik hoop dat je een mooie kerst hebt gehad en een vet o&n gaat hebben. groet sander, katinka en asraël.

Ma en pa.

Ik ben Gisteren bij Jan geweest.
Daar was Oma Buszu Hongarijen met de Kerst.
Nou dat was wel leuk hoor.
Alleen versta ik niks van Hongaars.
Arie en Daniel zijn nog steeds niet verhuist.
Dat zal wel Nieuwe jaar worden.
Ma was blij dat Emma en Erszebet haar hielpen de snoepdoos leeg te roven,lijken wel muizen in huis.!
Momenteel is Arie in huis,op zijn gemakkie achter een kekker bakkie met slagroom natuurlijk.
Ik zei tegen Ma,zo gaat Arie nooit meer uit huis.
Maar zo gaat dat nou eenmaal wereld wijd.
Ik lees dat het bij jouw daar nog goed gaat.
Alleen in Zuid Africa zijn nogal Rare Knakkers die mensen beroven,aldus de Africanan hier in Krimpen.
Dus blijf een beetje op je hoeden daar.
We hebben hier ook nog geen sneeuw nog IJS.
Zo scharrelen we lekker de Strenge Winter Voorbij.
Dat hopen we maar, wat niet is...kan nog komen.
Van Moe Zelf moet je nog de Groetjes hebben.
Bertus heeft een mooie auto gekocht,nog krijt gaaf.
Je hoort nog wel ervan.
En ik rij wel op de fiets,dan gaat het niet zo hard.
We horen nog wel van jouw vanuit het warme Oord.
Hier ben ik stoker van de Haard.
Groeten van ons hier tot wederhoren.
Cheers.

tjoep

ik zal ff een levenstekens geven , en wat voor 1tje.
ik stap net uit de helicopter voor een rondritje om de tafelberg..... oja en bij mij is het een uurtje eerder 2012 dan bij jullie dus ook daar haal je me niet mee in.
tis maar dat je het weet , hahaha.

groetjes van tjoep.

corrie

fijn jongen dat alles goed met je gaat.
ja wel gaaf in een heli zeker.
verder wens ik je een goeie verdere reis en een gezond 2012 toe
geniet ervan
groetjes van ons hier

corrie

zo heb even gegoogled en wat een fraai uitzicht heb jij gehad zeg in de heli
echt mooi om dat te zien.
op naar je volgende verhalen

marry

ik heb je verslag weer gelezen,
saai ben je mal!!
het val hier ook wel mee met het weer..
12 graden
ik schrijf jou nu tussen al die knallers.
wat een vuurwerk zeg, veel zwaarder
dan andere jaren!!
we hebben het hier nog niet zo slecht.
al zeggen ze van wel.
daar zie je wel wat anders???
nu ik ga nog wat drinken op 2012.
jij ook een hele goede2012.
groetje,s vanuit het knallende krimpen,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!