relaxen in kaapstad

zo en dan het 1e verslag van 2012 maar die gaat nog over 2011 natuurlijk. op de 22e zit ik in gansbaai met slecht weer. regen en harde windlaten de shark operators niet uitvaren. de volgende dag is het gelukkig allemaal opgelost en vaar ik weer uit om mijn geliefde visjes te bekijken. bij dyer island gaan de 8 haaienboten voor anker en er is dus een enorme concurentie bij wie de haaien op bezoek komen. het zicht onderwater is minimaal dus de kooi heb ik overgeslagen maar daardoor kon ik alles eens rustig en op mijn gemak vanaf de beste plaats aan dek bekijken. al met al een iets mindere dag dan in mosselbaai maar nog zeker de moeite waard. daarna weer verder richting kaapstad waar ik op kerstdag aan kom. het is vooral aan de stranden erg druk met badgasten. op de 1 of andere manier heb ik elke keer in het buitenland geen enkel kerst gevoel. (met oud en nieuw trouwens ook niet veel) de dagen tussen kerst en de jaarwisseling breng ik afwisselend relaxend aanprachtige stranden door en dan weer dingen doen zoals hiken naar watervallen in de bergen , een rondritje langs de adembenemende kust richting kaap de goede hoop en weer terug , letterlijk zwemmen met de pinguins bij boulderbeach , sightseeing in kaapstad , en een half uur een groot rondje vliegen om de tafelberg meteen kleinhelicoptertje. dat laatste was trouwens echt spectaculair te noemen. en dan is het ineens 31 december om 20 uur als de zon voor de laatste keer dit jaar ondergaat en ik besluit om de jaarwisseling op signal hill door te brengen. ik was niet de enige dus al gouw staat alles vast met auto's op de berg. een prachtig uitzicht luidt voor mij het nieuwe jaar in. trouwens een uurtje eerder dan jullie. in tegenstelling tot in nl waar de meeste mensen na 1 of 2 uurtjes buiten te zijn blijven mensen hier bijna allemaal lang buitenfeesten vanwege het zomerweer natuurlijk. ik vindt het wel wat ingetogener dan in nl. weinig tot geen vuurwerk en geen uitbundige sfeer . voor mij blijft het met de feestdagen dus eigenlijk oost west , thuis best. om een uur of 3 hou ik het voor gezien en de volgende dag is het weer niet zo lekker en het is een saaie dag lijkt het wel. afterfeestjes komen dan ook niet uit de verf. nu is het 2 januari en het weer is nog steeds niet opgeknapt en ik wil eigenlijk de tafelberg nog op maar die zit dus in de wolken. als het niet snel beter wordt dan laat ik dat schieten. hoe of wat lees je dan weer in het volgende verslag. oja er komen snel weer nieuwe foto's maar bekijk trouwens nog even de laaste van de de oude reeks want die zijn bijna nog niet bekeken zie ik.

groeten van tjoep.

Reacties

Reacties

E.Geneugelijk.

Ik ontvang net je bericht.
Alles gaat hier normaal en Arie zit net aan de koffie.
We gaan lezen wat jij schreef,alleen moe mot ik ff roepen.
Die is dan weer gerust met jouw geschrijf.
Engel en jannie uit KR a/d IJssel.
Het aller beste,en een gelukkig Nieuwe jaar.

corrie

je verslag weer gelezen..
wij denken onze oude sok maar omtekeren. want wat jij allemaal ziet om jaloers op te worden zeg... ga je nu verder naar boven langs de kust?
kijk weer uit naar je volgende verslag.
doe voorzichtig en tot horens weer
groetjes van een lekker groot-ammers

marry

het was weer een mooi verslag
het weer is ook niet zo goed, lees ik.
ach, maar moet houden!!
de zon hebben wij, ha ha!!
ik stuur h,m wel weer terug!!
wij krijgen nu een storm!, we wachten het volgende, verslag maar weer af {maar dan met de zon}
groetje,s

Rod en Jac

Hey gooooser de allerbeste wensen voor 2012..
En veeel geniet uren dit jaar..hahhaha
Hier houd ik het ff bij..Laaaaters

Sander

Beste wensen jongen!

Hier stormt het een beetje vandaag en overmorgen ook weer. Dus sja zou toch liever nog daar zitten denk ik....

Dirk Schenk

Hey Tjoep,
Nog de allerbeste wensen en het was weer genieten van de verhalen de de prachtige foto's.
Dat 020 blijf je toch een beetje achtervolgen, maar daar kan jij wel mee leven denk ik.
Veel plezier en veel veilige kilometers.
Tot het volgende verhaal + foto's.
Groeten,
Dirk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!