op naar namibie

zo en dan al weer een volgend verslag van tjoep. ik was gebleven in kaapstad waar ik de jaarwisseling had gehad en die eigenlijk toch liever thuis had doorgebracht bij een van de feestjes aldaar. gelukkig had ik nog wat van huis meegenomen zakken drop om dat goed te maken. op 1 en 2 januari had je trouwens de klopse marches in de stad en dat is een soort zomercarnaval. nou vindt ik daar in rotjeknor al niks aan maar hier is het nog minder dus weer heerlijk aan de drop gezeten. op 3 januari klaart de bewolking op die al 2 dagen de tafelberg bedekt en eindelijk kan ik naar boven met de gondel want ik ben lui tegenworden. eenmaal boven een stukje de INDIA VENSTER ROUTE naar beneden en das geen katte pis.google het maar eens. hafijn ik heb hier heerlijk kunnen klimmen en van het uitzicht en de berg kunnen genieten. de volgende dag vertrokken naar het noorden met bijna 14.000km op de teller. daar heb ik 40 keer voor moeten tanken en 1200 litertjes diesel voor moeten verstoken. er zijn trouwens al bijna 8600 fototjes geschoten.en ik ben bijna op de helft met de reis. op 6 januari kom ik in het richtersveld n.park. aan. dit is 1 van de meest afgelegen parken van zuid afrika en het stik er van de diamantje want zelfs in het park zijn ze ernaar aan het graven en vroeten. een prachtig park is het en hier stroomt de oranje rivier doorheen en scheidt zuid afrika van namibie. ik kom trouwens nog ff vast te zitten in het zand en moet me uit graven wat niet gemakkelijk is in het gloeiend hete zand. de temperaturen zijn hier trouwens lekker opgelopen tot een graad of 35 met de pont ga ik over en rijd verder naar de fish river canyon en de daarin gelegen hot springs van ai ais. deop 1 na grootste canyon ter wereld is mooi om te bekijkenmaar het is ook erg heet geworden hier. de temperaturen gaan dik de 40 graden in en zelf ik vindt het nu niet meer prettig. om niet van je stokje te gaan moet je vele liters water achterover slaan. en bij ai ais heb je de hot springs van 65 graden heet die een groot zwembad verwarmd maar daar zat ik eigenlijk ff niet op te wachten overdag. s'avonds was het trouwens wel weer relaxom met bijna volle maan naar de sterren te gluren. de volgende dag verder geredenvia rose pinah naar vissers/mijn stadje luderitz. onderweg zie ik de meest fantastische landschappen waar namibie zo beroemd om is. en alweer overal weer diamantjes en afgesloten gebieden om dat te beschermen. in het duitse luderitz bezoek ik het zogenaamde kolmanskop gost town. een verlaten diamandmijn dorp uit de vorige eeuw. grappig om te bekijken en later nog ff op het strand gezocht naar die dekselse steentjes maar al weer geen geluk natuurlijk. de komende dagen ga ik weer verder langs de kust omhoog en dat qua natuur en woestijn heel erg mooi worden dus let op de fototjes die gaan komen. oja ik ben weer helemaal in mijn element hier met mooi weer en no mooiere natuur terwijl nederland zich op maakt voor de deprimerendste week van het jaar.

groetjes van

tjoep

Reacties

Reacties

marry

weer een heel mooi verhaal,
wel wat warm [ pf pf pf ]
maar je zoekt de kust weer op.
nu geniet er maar, van ik hoor het wel weer!!
groetje,,s uit krimpen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!