botswana 2

beste lezers , met een horrorwinter in nl in gedachtetik ik dit verslag weer vanuit een warm en benauwd internetcafe in maun. maandag de 30e had ik dus allerlij info verzameld o.a. over een senic flight over de okavango delta maar daar waren helaas geen mede reizigers aanwezig die dat ook wilde zodat ik de kosten zou kunnen delen. ik zit er aan te denken om het vliegtuigje dan maar in mijn 1tje te huren. dinsdag ben ik eerst vertrokken naar het moremi n.p. in de okavango delta nadat ik alle benodigdheden had ingeslagen en de reserve tank ook had gevuld. er zittengeen hekken om dit park en ook niet om chobe .n.p. dus de dieren kunnen vrij het park in en uit.onderweg naar het park zie ik dus al regelmatig dieren waaronder de olifant en das echt mooi als stil staat en zij komen naar jouw toe ipv andersom. net buiten de toegangspoort naar moremi.n.p. slaap ik langs de weg en das dus lekker gratis. de volgende ochtend om 5.30 uur is het nog donker en ben ik alweer op pad maar de dieren lijken verdwenen. later en verder in het park kom ik ze weer tegen en het landschap is mooien vooral heel wild. overal staan plassen regenwater waar ik doorheen moet met de wagen maar op een paar momentjes na gaat het voortreffelijk want de ondergrond is keihard. ik moet alleen wel zelf mijn route zien te vinden want de stencils met de route waren op en meer als voor dit pad werd er niet gezegd. ik slaap op een campsite bij third brige voor 25 euro per nacht. niks bijzonders en duszonde van mijn geld maar ja... . de volgende ochtend weer spoor zoeker om de uitgang te vinden en ik rij richting het chobe .n.p. . aangezien ze de regels omtrend de toegang enige jaren geleden hebben veranderd rij ik naar de gate en vraag of ik de volgende ochtend wel naar binnen kan maar daar doen ze wat moeilijk want relgels i.v.m. een permit die je van te voren moet halen bla bla bla. ik word er niet vrolijk van en laat het er maar bij bovendien blijken veel dieren niet op hun plek te zitten dus dat komt dan mooi uit.op vrijdag 3 februari ben ik weer in maun en laat ik een kenteken maken want de oude die voor op de wagen hing is verdwenen in het moremi park met het zoeken door de bosjes naar de juiste overgang over een riviertje. zonder al te veel hoop op medetoeristen die ook willen vliegen ga ik lang s wat vliegmaatschapijtjes en ik heb mazzel want ik kan zelfs kiezen uit een uur met zijn 3en in een 3 seater voor 710 pula. (1 euro is 9,5 pula) of 45 minuten met zijn 4en in een 5 seater voor 630 pula. ai ai lastig kiezen maar ik kies voor de eerste en langste optie en een uurtje later zit ik met mijn kont al in het ronkende en laagvliegende vliegtuigje in de lucht. in het begin zie je nog niet al teveel spectakel maar algauw verschijnen de eerste dieren en das echt een gaaf gezichtom ze op deze manier te zien. fotograferen is wat lastig vanwegen het heen en weer slingeren. in een mum van tijd is het feest weer voorbij en kan ik deze ervaring weer in de boeken bijtikken.bijdeze dus... aangezien het dinsdag 7 februari volle maan is wil ik daar in vic falls zijn voor een unieke kans op ??? dat wat ik wil gaan zien. daarover dus uiteraard de volgende keer weer meer.

groetjes van johan/tjoep.

Reacties

Reacties

corrie

hey jongen heb net een filmpje gezien van de vic falls
mooi om te zien
genietse en doe voorzichtig
een groet van ons hier..

Rod en Jac

Hey tjoeppie het gaat lekker daar zo te lezen..
Nog ff en dan ken je niks meer afstrepen want dan heb je alles wel zo n beetje gezien..hahahah grapje natuurlijk want er zijn natuurlijk heel veel mooie gebieden en belevenissen in zoveel landen..Hoeveel landen heb je nou doorkruisd??Je hebt nog een feessie gemist,Jacoline had een surprise feeste voor m n 40 e georganiseerd op de boot echt gaaf..2 dj's die van alles wat draaiden en ik wist van niks dus dat was wel ff een hele rare gewaarwoording als er een mannetje 40 op je staan te wachten hahahha maar t was echt super gezellig.En hoe is het met je busje km gaan aardig door,en bijna of helemaal geen problemen he met je bus,beterrrrrrrr..
En idd zeker een horror winter want o wat is het koud,maar ook wel lekker hoor vanmiddag ff geschaatst was wel weer ff leuk..En afgelopen weekend naar Port Zelande gezeten met nog 2 stelletjes was leuk lekker koud en sneeuw dus zag er allemaal weer mooi uit de natuur..Zo jongen ik hoop je snel weer te lezen altijd leuk ondanks dat het idd niet zo spectaculair is als de vorige reis..Maar lees het altijd met plezier..Goede reis verder gooos.O ja en je clubbie weer gewonnen leuk hoor..Groetjes van ons..

marry

hier vriest het niet zo hard meer
maar vanacht geven ze toch nog
een matige vorst op
dat is een groot verschil.
jij lekker in de zon 30 graden
hier schijn op het ogenblik ook de zon
nu het was weer erg, leuk om je verslag te lezen,
het schiet al weer op, het gaat ook zo hard.
maar geniet er maar van nu het nog kan!!!
hier hebben ze de 11steden koorts!!!
de groetje,,s
tot het volgende verslag

b0eb0e

prachtig! ik vind die afrikaanse kleine vliegtuigjes maar eng,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!