zimbabwe 1

hallo allemaal , het 1e zimbabwe verhaal begint op zondag 5 februari als ik ten zuiden van de makgadigadi pannen via francistown naar de grens rijdt. botswana uit is geen probleem en zimbabwe in eigenlijk ook niet maar ik moet de juiste loketten zien te vinden en daar gaat dus tijd in zitten. ook moet er zoals in het echte afrika gebruikelijk is weer betaald aardig worden. 30 dollar voor een visum , 10 dollar voor de wegenbelasting , 11 dollar voor een vervuiling belasting en 30 dollar voor een maand autoverzekering. das trouwens voor het eerst deze keer dat ik verzekerd ben mag ik nu hopen. in ieder geval zijn de paieren nu helemaal in orde en das maar goed ook want op weg naar zimbabwe's 2e stad (bulawayo) zijn er veel controle's en de agentjes zijn heel vriendelijk en netjes maar ook heel streng. de wet is de wet. als ik ergens weer eens wordt gecheckt zien ze dat ik geen refletorstickertje op de wagen heb en dat wort dus een boete van 20 dollar meteen te betalen. gelukkig ik kan een reflectie stickertje in de wagen vinden en gaat de boet niet door. in bulawayo rijdt ik naar de parkeerplaats van het holiday inn hotel en doe net of ik daar overnacht maar duik natuurlijk in mijn eigen bedje. veilig en gratis val ik daar in slaap. de volgende dag bezoek ik de kami ruines en het matopo n.p. en overnacht weer bij het hotel. een dinsdag rijdt ik naar victoria falls en bij aankomst pak ik meteen de kans om met een kwartiertje met de helicopter over en rond de watervallen te vliegen. geweldig is het om het spectakel te aanschouwen. het kost wat maar dan heb je ook wat . de volgende ochtend bekijk ik een krokodillen farm en smiddags bekijk ik de watervallen vanaf de grond. 9 jaar geleden was ik hier al met laag water maar nu is het al vrij hoog en dus geniet ik weer van de 1700 meter brede waterval die tussen de 70 en 108 meter naar beneden denderd wat je hier en daar een ingrote regen/mist wolk doet belanden. bij danger point zijn er geen hekken en kan ik lekker aan en over de rand kijken naar het scouwspel beneden. bij de brug heb je bungee jumpers en een paar maandjes geleden is er 1tje geknap tijden de prong. gelukkig overleefde zij het. misschien hebben jullie dat ook wel gelezen of gezien. helaas kan ik de watervallen niet bij vollemaan bekijken want er is wat bewolking aan de horizon anders had ik dat zeker gedaan want dan heb je de kans om in het maanlicht de regenboog te zien. helaas dus. de volgende dagben ik nog een keer wezen kijken bij de geweldige watervallen. de volgende keer zal ik wat meer over het land en de bevolking verslaan.

groetjes weer van tjoep.

Reacties

Reacties

Sander

Even afwezig geweest weer, maar heb weer bijgelezen en klinkt alsof het nu toch wel wat boeiender wordt.....
Met assie gaat t prima net als met de rest van de mensen in dit verkleumde landje.. Zonder Elfstedentocht trouwens....

Pa en Moe...

Nou...we komen weer een beetje buiten hoor.!
het is boven nul graden overdags.
De sneeuw dooit lekker weg,,en minder glad op straat.
Moe heeft alles weer gelezen en is weer Rustig.
Ik trouwens ook...want je zit toch maar ver weg.!
We hebben met Jan,Arie zijn nieuwe stoelen en bed in elkaar gezet,dat was nog een hele klus.!
Daniel heeft alles Gevuuurfd.
Zo ziet het er weer netjes uit in zijn stulpje.
Bertus zit allang Ree in zijn huisje.!
Blijf wel op je hoede want er zijn altijd gekken rondom.
Die heb je hier in Holland gellukkig niet.!
Ik ga moe weer ff halen want die ruimt de Boel op in Arie''s huis.
We horen nog wel van jouw,dan laat ik moe weer zien.
Doei en Groeten van Ons.
Cheers.!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!