zuid afrika 6

beste allemaal , het verhaal gaat verder op de 23e feb als ik door de venda regio rijdt opweg naarde noordelijkste ingang naar het krugerpark. ik passeer bij sagole naar zeggen de grootste baobab boom ter wereld. het moet gezegd worden dat de afmetingen bizar zijn. je hebt 24 mensen nodig om de boom hand in hand te kunnen omringen. en dat is dan 43 meter omtrek. naar schatting is deze 3000 a 3500 jaar oud. als ik weer verder wil blijkt de radiator lek nadat die in de heuvels weer kokendheet was geworden. de volgende dag doet wat kaugom open watkruiden in de radidiator wonderen en kan ik weer verder. het noorden van het kruger is relatief dierenarm maar het is uitgestorven rustig met bezoekers. dat is wel anders tijdens de piekvakantie's want met 1,3 miljoen bezoekers per jaar kan het dan afgeladen druk zijn en dus helemaal niet leuk. ik zie toch nog genoeg leuks als zwemmende olifanten en witte impala en nieuw voor mij de nyala's en een honingdas. zondag 26 feb begint het gezeik met de accu weer te spelen. soms laad hij op en dan weer niet. bij de garage's kunnen ze het niet fixen en ik moet naar de stad phalaborwa om het op te lossen. maandag kijk ik daar een nieuwe dynamo want die bleek kuren te vertonen. vol goede moed maak ik een dinsdag afspraak voor een service beurt op woensdag en ik bezoek daarna aan de rand van de stad een super grote koper/fosfaat en nog meer dingen mijn. ik had al een groot diamant gat gezien in kimberly maar dit gat slaat alles. verder bezoek ik de amarula brouwerij. van de marula vrucht waar de olifant verzot op is wordt een alcoholisch drankje gebrouwen en dat is verdraaide lekker. jullie weten misschien dat ik alle alcohol niet te zuipen vindt maar dit is echt heel lekker spul. ik zou zeggen zoek het eens op in de betere slijterij want ze exporteren het over de hele wereld. in de namiddag nog ff het kruger in voor een namiddag ritje. een woensdagochtend is de accu weer leeg , potver gvd nog an toe. ik wordt onderhand gek van dat gelazer met elektriciteit. bij de service garage gaat de accu de lader in en ze gaan hem uitgebreid testen of die nog goed is. de radiator gaat eruit want daar moet naar gekeken worden. en de rest krijgt een beurt met nieuwe olie en filters. een tegenvaller is dat de radiator niet goed gerepareerd kan worden en er vanuit j'burg een nieuwe en dure binnenkant moet komen. voordeel is dat ik dan weer een goed radiator schijnt te krijgen. ik slaap een keer niet in de wagen maar in een bed bij een hostel in de buurt. vandaag donderdag 1 maart (de laatste maand) tik ik dit verhaal en zal straks gaan kijken hoe de vorderingen zijn. als het goed is is vandaag alles weer o.k. maar ik durf er eigenlijk niet op te rekenen want de laatste tijd heb ik regelmatig pech. dat kon ook eigenlijk niet uitblijven met de wegen en dat bliven rijden door de bush. hoe alles afloopt lezen jullie volgende week wel weer. groeten weer van tjoep/johan

Reacties

Reacties

rod en Jac

Gooooooser wat lees ik nu het gaat dus niet allemaal van een leie dak..Maar zoals je al zei dat busje heeft het natuurlijk ook heel zwaar nu misschien totaal met de vorige reis al 60.000 km in de bush bush is niet niks..Maar gelukkig kunnen ze het wel nog steeds maken en zoals ik het zie is het slijtage en gaat het met de rest van de wagen ok toch??En wel leuk voor je dat er een mee-reiziger komt uit Kr ad Lek Toch weer ff lekker een beetje aanspraak en natuurlijk ook samen sta je altijd sterker..Hier allles ok,de winter is een beetje aant weggaan de bloembollen komen uit en de lammetjes worden geboren kom maar op met de lente..Weer lekker beetje motor rijden lekker int tuintje zitten bbq aan is echt beter en ook hopelijk is minder griepjes en al dat soort ongein..beter voor me weerstand zeg maar..Nou gooooser maak er nog wat van dat laatste maandje en dan zien we je graag weer heel terug hier..En waar ga je je auto nu weer neerzetten??Nou hoop dat je busje het weer goed doet en dat ie het ook weer blijft doen zonder rare en dure tegenslagen..Rod en Jac x

Jan en Monika en de meiden

Beste Johan,
geniet nog van je laatste maand!
Gr van ons alle

marry

je reis schiet al weer op, nog een maandje??
en wat een pech zeg en dat nu nog op het laatst!!
maar het gaat nog steeds,, iedere keer rijd ,t ie weer,
ach dat maandje houd ,t, ie het toch wel uit.
ik zal voor je duimen!!!
groetje,,,s marry uit het natte krimpen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!