zuid afrika 7

ai ai ai wat gaat de tijd nu snel , de dagen worden in rap tempo korter en de nachten dus langer. ik was gebleven bij 1 maart toen ik mijn vorige vehaal tikte. meteen daarna ben ik naar de garage gegaan en daar waren ze de nieuwe radiator al aan het plaatsen. zoals een oplettende lezer het al opmerkte na het zien van de kaugomfoto was het na het zand en gras in congo en de modder en gras in moremi n.p. gewoon gebeurd en niet meer te redden met de oude radiator. de service beurt was o.k. maar een beetje jammer dat ze er 1 liter te veel motorolie in hadden gegooid wat er natuurlijk wel weer uit moest maar wel het geld daarvoor terug kreeg. hafijn meteen daarna weer naar het kruger park gegaan. een vrijdag de hele dag in het kruger geblever en een zaterdag een lange maar mooie rit door de drkensbergen. ik overnacht in de plaats bela bela wat vroeger gewoon warmbath heten vanwege de hot springs hier. ik loop pardoes hier de kassa voorbij waardoor het badderen voor mij gratis was. lekker is dat want alles is de laatste tijd flink duurder geworden door de lage eurokoers en die verdraaide crises. ik zit hier de economie flink te stimuleren terwijl jullie in nl de hand op de knip houden. (zeg ik met een knipoog) . de volgende dag bezoek ik het pilanesberg park en daarna de gok en entertainment plaat sun city. een maandag ga ik tot slot nog ff langs het prachtig in de waterberg gelegen marakele n.p. maar veel meer dan spectaculaire uitzichten en wat neushoorns van dichtbij zie ik niet. een dinsdag en woensdag ben ik ik johannesburg (wat een prachtige naam trouwens voor een stad ,al zeg ik het zelf) de wagen aan het schoonmaken en herinrichten. vanwege een koopje koop ik 2 nieuwe voorbanden want 1tje werd al echt slecht en liep heel de tijd leeg. ik had nog 2 niet gebruikte nieuwe reserve banden en dus staat de wagen weer op 4 nieuwe banden zodat ik er weer tegen aan kan de volgende reis als ik de wagen naar huis moet/wil rijden. vandaag is het donderdag 8 maart en mijn bezoeker uit krimpen vertrekt nu. ik kijk nog ff in de stad , bezoek het apartheids museum en het grootste winkelcentum van afrika de eastgate mall en bekijk de stad vanaf de 50ste verdieping van een hoog gebouw hier. morgen komt mike aan in j'burg en daar gaat het volgende verslag dan weer verder. tot dan en de groeten weer van tjoep/johan.

Reacties

Reacties

corrie

je laatste weekjes zitten er bijna weer op..wat een fijne verhalen hebben we gelezen van je.
nu genieten van je gast uit krimpen.
doe voorzichtig en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal
groetjes van ons hier

b0eb0e

KICKE

rodney

Hey Tjoep hebbie het al gehoord of ergens opgevangen daar??Er is 21 juli weer een Love Parade en wel in Berlijn..Het gaat nu allleen de B-PARADE heten misschien is het wat voor je..Ze verwachten een mannetje of 450.000 En is het gezellig met je mede passagier..Veel plezier nog de laatste weekjes..Rod.

marry

nog even en dan ben je weer thuis!
je auto is ook weer goed uitgerust ,voor de grote reis terug!!!
nu nog maar even genieten,
ik kijk weer uit naar je volgende verhaal!!!
groetje,,s vanuit het sombere krimpen
maar morgen word het mooi zonnig???

Erzsebet

Hee johan
hoe gaat het met jou ik hoop van GOED
ik heb al je verhalen en foto's bekeken en echt Kicke
Gr Erzsebet en Emma!

corrie

je verslag weer gelezen
wel gezellig zo met mike erop uit trekken ..en jij kan hem heel wat laten zien zeg..geniet jullie van je laatste week en misschien tot op je moeders verjaardag...doe voorzichtig en de groetjes van ons hier...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!