The Battle of Kruger.

beste lezzers , een vrijdag ochtend haal ik mike af op het vliegveld in j'burg en we zetten meteen koers richting het krugerpark want mijn gast blijkt net als ik een groot natuur en dieren liefhebber te zijn. we halen het tot lydenburg waar we op de parkeerplaats slapen op voor een pizzeria. de de volgende ochtend rijden we door de kleine drakensbergen en zien watervallen en zwemmen in fijne poeltjes. omdat mike het niet kon laten deed ie alvast een kleine gorge swing van 68 meter hoog. deze was wel eng moet ik zeggen want je moest je achterover in de diepte laten laten vallen maar ondankszijn knikkende knieen deed ie het toch. (hulde) . weer verder werd het landschap steeds spectaculairder met als hoogtepunt de 3 rondawels van deblijde rivier canyon. eenmaal aan het randje van de canyon blijkt mike last te hebben van hoogtevrees en durft vreemd genoeg niet dichter bij te komen. het kruger park blijken we nog niet te halen en overnachten weer gratis bij een tankstation , dit keer in hoedspruit. de volgende ochtend is mike meteen wild entousiast als we al buiten de gate allerlei dieren achter de hekken zien. op advies van mij verstopt mike zich achter in de wagen onder deslaapzak zodat ik zoals gewoonlijk in mijn 1tje en gratis naar binnen kan want ik het tenslotteeen seizoenskaart van de wildparken. dat bespaard ons 19 euro entree per dag en 18 euro camping per dag. binnen 2 dagen en een uur zien we de big 5 en als klap op de vuurpijl een roedel wilde honden. we hebben echt geluk denk ik want normaal gaat het niet zo snel. ook hebben we ons eigen battle of kruger met een buffel die iets te dicht bij de wagen kwam. zo dicht bij dat we de wagen niet durfde te starte en dan weg rijden. op het laatst was de overgens heel relaxte buffel nog geen halvemeter meer van mijn deur en ik kon hem letterlijk aaien. uiteindelijk kozen we toch maar het hazepad door weg te stuiven , gelukkig viel de buffel niet aan waar we serieus rekening mee hielden.van het geld wat we van de illegale mike besparen doen we een nacht drive waarbij we de kleine genet katten en de civet kat spotten en ook doen we een morning bushwalk met 2 bewapende begeleiders. daar zien we o.a. 2 levende neushoorns (een witte en een zwarte) en helaas ook een dode waarvan de hoorns er zijn afgesneden door stropers. helaas is dit volgens de rangers de laastetijd dagelijkse kost in het kruger. we mochten niet te dicht in de buurt komen want ze gaan in dat geval de zaak minitieus uitzoeken op zoek naar de daders. de daders vinden ze ook af en toe en als het kan schieten ze ze ook dood wat soms gebeurd. het iswat dat betreft echt oorlog in het park. de strijdt is echter onmogelijk te winnen lijkt het want voor elke dooie stroper komen er meer terug. het laaste nieuwe wapen tegen stropers is dat ze bij de levende neushoorns de hoorn vergiftigen zodat die niet meer zonder zwaar ziek te worden gebruikt kan worden voor hun doel. na 4 dagen kruger is het voor ons ff welletjes en rijden alvast naar de grens met swaziland waar we doorheen gaan rijden ipv er omheen. wat we daar gaan beleven lezen jullie de volgende keer weer. de groeten van tjoep en mike aan iedereen.

Reacties

Reacties

tjoep

bekijk de laatste foto's ook nog ff want ik doe er tenslotte mijn best voor.

marry

het was weer een mooi verhaal
met z,n 2en lijk het me toch wel gezellig.
je heb aanspraak.
geniet er nu maar van!!
ik kijk weer uit naar je volgende belevenis
groetje,,s marry

Dominik

Geweldig verhaal! Veel plezier samen!!

Opa en Oma Frankrijk

dag dag Mike en Tjoep,

wat leuk om het verhaal van jullie te lezen.Wij zijn wel alheel benieuwd naar het volgende reisverslag.
Wel uik kijken hoor.
Groeten oma en opoa frankrijk,

b0eb0e

Prachtig!! echt Prachtig!! kareltie overwin die hoogtevrees nou eens :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!