op bezoek bij obama in jeruzalem

shalom beste volgers en jawel , alweer een nieuw verslag en dit keer uit het wel heel erg heilige jeruzalem. op donderdag en vrijdag breng ik dus een bezoek aan de religieuze hoofdstad van misschien wel de wereld maar bovenal dit intressante land. voor ik de stad in rijdt begeef ik me door pallestijns grondgebied en bij ramallah zie ik prikkeldraad , versperringen en een stukje van de muur. (israels versie van de berlijnse muur) het voelt helemaal niet prettig om hier te zijn. een puur gevangenis gevoel zou ik zeggen. hafijn , het fijne weet ik er niet van en het zijn mijn zaken ook helemaal niet. eenmaal in jeruzalem is een onbetaalde parkeerplaats niet snel gevonden maar een parkeerwachter verzekerd me ervan dat hij geen boete op zijn computer kan invoeren. hij kan alleen maar cijfers invoeren en geen letters die ze hier helemaal niet hebben. das mooi en ik vind dus een leuke plek vlakbij het king david hotel waar obama logeerd ivm een 3 daags staatsbezoek aan israel. bijna alles is afgesloten en er is een veiligheids macht op de been dat wil je niet weten. ik bedenk me ineens dat in die grote helicopter escorte die ik zojuist naar ramallah zag gaan waarschijnlijk onze amerikaanse vriend obama zat want ik zie hem overal bij de pallestijnen op bezoek op tv\'s die in de stad hangen. in de oude binnenstad bezoek ik aardig wat bezienswaardigheden. alles zien dat gaat niet want dat zijn er hier veels te veel. onderandere loop ik door de orthodox joodse wijk heen. nou had ik al eens joden met pijpenkrullen gezien maar hier lopen er honderen , nee duizenden in allerlei soorten en maten. ik kijk mijn ogen uit hier en probeer oprecht respect op te brengen voor hun leefwijze. ik kan er niks aan doen maar een aantal keren schiet ik toch in de lach om hun outfit en krullen. ik denk overgens dat de meeste van mijn lezers dat zullen doen. van de ene kul weer naar de volgende kul. bijvoorbeeld de orthodoxe kerk die op de plaats staat waar jezus is gekruisigd. daat slepen zingende gristenen met kruizen rond op weg naar die kerk. binnen kussen en strelen ze gelukszalig en opgewonden een graf. (waarschijnlijk van jezus of maria of weet ik veel wie) ook hier kijk ik mijn ogen weer uit bij dit rel circus. bij het moslim kwartier staan de moslims in lange rijen te bidden richting mecca. en dat alles op een paar vierkante kilometer. wat je er ook van vindt , 1 ding is zeker dat dit een enorme top toeristische trekpleister is. oja en de klaagmeeur mocht natuurlijk ook niet ontbreken. gelukkig heb ik ook mijn klaagbriefjes in de spleten mogen doen. bullshit natuurlijk maar ik pas me goed aan in deze rel stad. ik klaag oa over het slechte weer dat nederland nu al 150 dagen teistert. ja ja zolang ben ik vandaag al weer weg uit krimpen. ook klaag bij de opper piet over die club uit amsterdam. ik vraag om puntverlies in 020. jawel en nu kan het niet anders of de lente en de coolsingel die komen eraan. ik heb er in ieder geval alles aan gedaan om het voor mekaar te krijgen dus verwijt mij aub niks. aangezien de sabbat zo begint kijk ik dit nog ff aan en zal daarbna weer doorgaan naar het volgende en dat is de dode zee. dat lezen jullie volgende keer weer. shalom allemaal en de groeten. tjoep/johan