Via de Alpen naar terug naar Tokio

En daar is die weer... een nieuw verslag. Bij de stad Toyama trek ik de bergen in. Jawel de
japanse alpen. Jammer maar helaas pak ik door de navigatie de verkeerde bergpas. Op de terug weg over een paar weken kom ik hier toch weer in de buurt en dan ga ik de Kurobe alpine route niet missen. Het is hier best mooi en af en toe zelfs spectaculair. Af en toe ligt er nog ergens sneeuw. De hoogste bergpas in de alpen is nog gesloten misschien wel door de sneeuw ? Hier heb je in de winter de beroemde 10 meter hoge sneeuw wanden langs de kant van de weg. In Matsumoto bekijk ik 1 van de mooiste kastelen van het land. Vroeger waren er in japan veel oorlogen die gewonnen of verloren werden. In een paar dorpjes hier leven nog wat nazaten van zo'n clan die zo'n oorlog verloren hebben. Ze houden vast aan hun totaal andere boeren leef en bouwstijl dan alle andere japanners. Bij Mount Fuji aangekomen regend het weer eens. Gelukkig is het de volgende dag weer mooi weer en heb ik weer een fantastisch uitzicht van de andere kant van deze hoogste vulkaan van het land. In juli en augustus mag je hem beklimmen en dat doen dan ook 300.000 mensen. Ik niet want je bent al gauw 10 uur of langer bezig en sinds mijn Mount Kameroen verhaal kunnen mijn knieen dat niet meer aan. Ik zet weer verder koers naar Yokohama (3,7 miljoen inw) wat eigenlijk gewoon bij de Tokio metropool hoort. Ik bezoek natuurlijk de 273 meter hoge en op 1 na hoogste kantoorkolos van het land. Hier heb je een geweldig uitzich over tokio aan de ene kant en Mount Fuji aan de andere kant. Dit smaakt naar meer en dus op naar Tokio. Eerst bezoek ik de waterfront wijk Odaiba en daarna Asakusa met zijn tempels. Maarja overal zie je weer die Imposante 634 meter hoge skytree tower en dus kanik niet langer wachten. Ik MOET er in !!! tering wat is dat ding hoog , moet je je eens bijna 3 en een halve euromast hoog voorstellen. Man man man , snel naar boven dus en genieten op het hoogste uitkijkplatvorm (452,3 meter) Weer terug op aarde slenter ik terug naar die tempels waar mijn wagen staat. Jezus wat zijn de parkeertarieven hier schandalig duur. Maarliefst 10 euro per uur. Kut zooi , ik kan ook geen pepernoot lezen op die info borden en gok maar wat.En dan wordt het bijna avond en moet ik een parkeerplekje voor de nacht gaan zoeken. En dat is toch een groot ding hier in de grote steden. Ergens in een rustige wijk denk ik een plekje gevonden te hebben. Er is een huis gesloopt en het gras staat er een meter hoog vandaaar. Om 23:00 uur staat er politie voor de deur. Ze vragen het hemd van me lijf en het komt er op neer dat ik hier nergens mag parkeren. Ik kan volgens de wet geen bekeuring (goed om te weten) krijgen want ik zit nog in de auto. 13 Kilometer verderop vind ik alsnog een rustige afgelegen plek. Gelukkig heb ik voor overdag ook een gratis plek bij een winkelcentrum gevonden notabene met een appel en een ei betaalbare metro voor de deur. Ja ja mensen Japan hoeft niet duur te zijn als je maar je plekjes weet. En zo slenter ik dus weer door verschillende wijken en het centrum , langs parken , peper dure modehuizen , elektronica giganten ja zelfs een vrij toegankelijk pretpark midden in de stad. Heel raar hier , je steekt niets vermoedend de straat over en dan staat er zomaar ineens een mega achtbaan voor je snufferd. Hier en daar word je bekant aangereden door fietsers die echt overal mogen rijden. Je kan zelfs karts huren en door de straten scheuren maar een parkeerplekje ? Aan het einde van de dagmerk ik dat ik behoorlijk verbrand ben. De volgende dag regend het weer eens maar dat komt dus nu wel goed uit. Hup de
stad uit en weer verder want er zijn nu 5 weken voorbij en yesss nog 5 weken te gaan voor de noordelijke helft van Japan.
Hopelijk snel weer een verslag daarvan maar reken er maar niet op.
Japan is een onderontwikkeld land als het om wifi gaat.

oja en nog bedankt voor de reacties op deze site ,

laterrrrrrr

Reacties

Reacties

Leon

Tof verslag Tjoep. Dacht dat je net op de app zei laatste 3 dagen Tokyo, maar je mag nog ff 5 weken. Enjoy!

rodney

Hoi Tjoep leuk om je verslagen te lezen..
je ziet weer een hoop daar..
T parkeren is daar net zo duur als hier man..
met een kart Door de stad das best grappig dan.
Daar is Max ontdekt..whaa
Goede reis nog verder jongen..

Marry

Was weer een mooi verslag,maar wat duur joh,een parkeerplaats lijk Rotterdam wel,maar geniet er maar van,we horen het wel weer.groetje,s vanuit het zonnige krimpen

Merel

Ja jeetje hoe Lees je die borden inderdaad. Onnozel kijken en lief lachen? Heel veel plezier nog xxx

Beavis

Wat een spul in Japan.......jammer dat je berg niet kon beklimmen ....zo te zien ben je weer terug met de start van de eredivisie goes gepland!! Have fun

corrie verbiest..

Wat een mooi verslag weer zeg..En dan dat uitzicht op die hoogte..Op BNN 3op reis gezien ..waren ook in Japan..Wat een menigte zeg,daar loopt/rij JIJ daar gewoon tussen..Geniet maar van je verdere reis,weer veilige kilometers weer.groetjes van ons hier.

Mul

Heel gaaf! Maar waar zijn die ouderwetse landkaarten gebleven zo op de navigatie schiet het niet op natuurlijk

Marjanekke

Hoiii Tjoep, nou ik heb inmiddels al je verslagen gelezen...super wat jij allemaal beleeft! Fijne reis nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!