Kurobe alpine route



Beste allemaal , hier weer een vers verslag van tjoep in Japan.
Op mijn verjaardag was ik dus van Hokkaido naar de stad Aomori gevaren. Aangezien
het zondag was en er eigenlijk geen moer te beleven viel ben ik maar doorgereden
naar lake towada. Het weer is hier weer eens niet best. Het regend , goed voor de
watervallen route want die doen het uitstekend nu. Maar ja van onder je paraplu iets
bekijken is toch eigenlijk altijd minder vind ik. Een heel stuk zuidelijker word het
een stuk boeiender. Ik loop een stuk van een pelgrim route naar de heilige Haguro-
berg. Bij de stad Yamagata duik ik de bergen in voor een spectaculair vulkaan
kratermeer Zao genaamd. Weer verder naar het zuiden beklim ik de Bandai san vulkaan
die in 1888 flink explodeerde waardoor deze 600 meter lager werd. Deze hike is geen
kattepis en het berenbelletje ging ook weer mee. Deze keer niet voor de brown bear
maar voor de kleinere zwarte Honshu beer. Gelukkig geen beer tegen gekomen in het
de dicht begroeide bospaden en wie weet wel door die bel. Later volg ik weer de
kust en bij Itoigawa duik ik de alpen in om de Kurobe Apline route te gaan doen.
Deze spectaculaire route had ik eerder gemist en na onderzoek blijkt dat je die
niet met je auto kan rijden maar met allerlei verschillenden vervoeren moet doen.
De route is ook bepaald niet goedkoop lees ik. Onderweg daar naar toe kom ik nog
door leuke wintersport dorpjes zoals Hakuba. Hier werd in 1998 voor de olympische
spelen van Nagano een aantal ski-wedstrijden en het schansspringen gehouden.
Bij het begin/eindpunt van de Kurobe Alpine route aangekomen koop ik een retourtje
tot net iets over de helft van de route voor 76 euro. Ik hoop maar dat het mooi word
Omdat het zo duur is komen hier alleen maar toeristen en aangezien het een zonnige
zondag is zijn die er volop. De route gaat over 2 hoge bergruggen heen. De 1e ga je
met een trolley bus via een tunnel door de berg. Daar uitgekomen is meteen de
spectaculaire 186 meter hoge Kurobe stuwdam omgeven door grillige hoge begtoppen.
Ik heb meteen het echte alpen gevoel te pakken en weet dat de verdere route ook okee
zal zijn. Aan de andere kant van die dam moet je eerst met een kabeltrein door een
tunnel steil omhoog. Een beetje zoals in Kaprun zeg maar. Dan ga je met een grote
gondel naar iets van 2400 meter hoog. Daarna weer met de trolleybus ddor de 2e berg
rug heen en dan heb je het hikers walhalla. De hoogste toppen zijn hier iets boven
de 3000 meter. En ja natuurlijk heb je ook vulkanische activiteiten hier. Een beetje
teveel zelfs want de laatste tijd rommelt het hier met giftige gassen waarvoor we
flink worden gewaarschuwd. En jawel soms raak je in zo'n een iets te grote
verdwaalde wolk verzeild en dan is het toch wel effe kuchen geblazen. Als je de
route verder zal volgen dan kom je in de stad Toyama uit maar dat doe ik dus niet
want daar staat mijn auto niet.
Het volgende verslag ga ik naar de olympische stad Nagano en eindig ik in tokio.

Ik zeg laterrrrrr

Tjoep.

Reacties

Reacties

Dirk Schenk

Dansen op de vulkaan, mooi man.

Marjanekke

Mooi verslag weer Tjoep... zo te lezen was de Kurobe Alpine Route de 76 euro waard! Je maakt echt te gekke dingen mee zeg..geweldig! Veel plezier nog!

Merel

Leuk om weer te lezen. Rust je ook wel eens een dagje uit? Klinkt als hard werken die vakanties van jou. Hier was het een paar dagen super weer maar vandaag weer door de regen gefietst. De algerabrug is dicht dus fietsen is verplicht. Verder is het stil op het dorûp het is overduidelijk vakantietijd. Nou veel plezier nog. Toedels!!!

Essie

Leuk weer je verhalen Tjoep..zoals altijd. Nog een weekie te gaan, wat is het hard gegaan! Ik kijk uit naar je foto's. Geniet er nog ff van!????

Marry ,

Leuk verslag ,wat gaat het hard ,jij heb weer een veel ervaring opgedaan,ik doe het je niet na maar ik vind het geweldig groetje.s

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!