burkina faso

beste lezers , en hier is al weer verhaal van afrikaanse landje nummer 6.

oppervolta heten het tot 1982 maar de president 'sankara' vondt dat zeker niet spannend genoeg en veranderde het in burkina faso wat ' land of the incorruptible' betekent. en ik moet zeggen dat lukt ze vrij aardig want aan de grens ging alles gemakkelijk en heel eerlijk. burkina is nog weer iets armer als mali en dat is te zien. overal zie je borden dat het dorp geholpen wordt ddor een bepaald land en het lijkt voor mij soms wel een wedstrijd. venezuela,canada,de europeese unie en natuurlijk us.aid zie je veel. de meestemensen hebben het moeilijk de eindjes aan elkaar te knopen. al die armoede is niet leuk om te zien en als ze dan met hordes op je af komen om te bedelen en weet ik veel wat aan je willen verkopen waar ik toch niks aan hebt dan kan je daar aardig moe van worden. in de grote hoofdstad ouagadougou (1 milj inw) en dat spreek je uit als wagadoegoe ben ik na 1 dag wachten op zondag meteen naar de ghanees ambassade gegaan en de volgende dag kon ik het visum ophalen. in de tussen tijd heb ik de wagen laten uitlijnen bij een professional die het werk van die prutser in senegal ongedaan maakte en dat was nodig want de banden begonnen aardig verkeerd af te slijten. oja , en sinterklaas heb ik hier niet gezien maar zwarte pieten des te meer. het is maar dat je het weet. ook meteen een visa touristique entente aangevraagd voor de landen togo,benin en niger te samen maar toen ze zeiden dat ik de volgende dag aan het eide van de middag klaar zou zijn en ik dus nog 2 dagen in deze stink smog stad zou moeten blijven had ik het echt helemaal gehad en heb nee verkocht en ben meteen vertrokken om naar het strand te gaan voor rust dus naar de grens van het volgende land gereden en dat is het land van ex feyenoorder christian gyan. ik haal dat visum in accra wel want dat kan daar volgens mij ook. aan de grens ging het makkelijk maar de laatste beambte wees me er toch maar ff op dat als ik terug zou komen het visa aan de grens dubbel zo duur zou zijn ? zou hij soms problemen voorspelen in ghana en dat ik terug zou moeten ? hafijn dat verhaal lees je weer de volgende keer in het vervolg.

Reacties

Reacties

marry

wij mopperen wel, maar wij zijn
toch rijk he.als je dat toch van
dichtbij mee maakt.
het progamma groeten uit de
rimboe kijk
ik ook woesdag was het voor het laatst
wel jammer.

ik heb weer alles gelezen, je auto is voor jou
heel erg belangrijk. laat er maar heel goed naar
kijken.
ik kijk weer uit naar het volgende verslag.
groetje,,s

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!