parc petit loango

beste medereizigers , ik ben zojuist terug gekeerd en zit toch te wachten in libreville dus vadaar dit tussenverslag.

op vrijdag ochtend dus vertrokken naar het vliegveld voor een vlucht van ongeveer 325 km naar het zuiden. in gamba aangekomen zijn we met een speedboot nog ruim een uur naar het noorden gevaren door de lagunes die tussen het oerwoud en het strand liggen. geweldig mooi allemaal. ik wist niet precies waar we heen zouden gaan en had mijn twijfels over een goede afloop maar het bleek dat ik in sette de cama zat net buiten het zuidelijkste puntje van het park. de manager aldaar sprak geen engels en de gids ook heel slecht dus dat was wel wat lastig maar niet minder mooi hoor. er werd ons verteld dat overal olifanten , buffels en nijlpaarden konden zitten. maar na de 1e hoog gespannen wandeltocht helemaal niks gezien dan alleen maar voetsporen en poep. wel was er bij terugkomst natuurlijk goed en veel te eten maar ja daar betaal je ook voor dus..... , de volgende ochtend vroeg ben ik er uit om te kijken of ik nijlpaarden in de branding van het strand zie maar dat blijk elke keer vergeefs maar als ik dan na een tijdje weer terug keer zie ik een paar keer verdraaid nieuwe voetsporen. frustrerend is dat want ze zijn er dus blijkbaar wel. zaterdag krijgen we een lange excursie en met de boot gaan we het nationale park in en spotten al gauw 2 nijlpaarden in de lagune. dan gaan we te voet verder doorde verschillende soorten bos die je hier hebt. we zien van alles en nog wat zoals grote spinnen een schildpad en de meest prachtige en grootste bomen. ook een hele goed poot afdruk van het luipaard. jawel die hoort bij de big 5. na de boswandelijng hebben we een picknik op het strand maar er overheerst toch een beetje teleurstelling over het te weinig zien van dieren. maar als we langs de kust en of over het strand terug lopen naar de boot zien we plots de 1e olifant maar die chineese rent er als een gek op af om foto,s te maken en pardoes vlucht die het bos in. gelukkig volgen er nog een tiental meer op de weg en zien ook nog bosbuffels. echt prachtig om ze zo te zien aan de kust en vlakbij het strand. eenmaal terug natuulijk weer een dikke maaltijd met veel , heel veel vis. zondag in de ochtend een kleine looptocht in de buurt van ons bungalowpark maar meer dan zeer verse olifantenpoep waar de dampen nog vanaf komen zien we niet. onderweg staat een grote boomhut die de bbc hier een paar jaar geleden heeft laten neer zetten voor een van hun films. ende bbczit nu trouwens weer voor2 maanden op een andere plaats in het parkspeciaal voor de hier voorkomendewilde boszwijnen die toch weer heel anders zijn dan normaal.smiddags doen we weer een bootocht op zoek naar hippo,s en jawel we zien de 1 na de ander. echt geweldig. als toetje gaan we vissen en vangen in no time 2 dikke barracudas die je trouwens regematig uit het water ziet springen om toch nog de vluchtende vis te pakken te krijgen. ook zien we de visarend een paar keer aan het werk. een maandag ochtend krijgen we nog een rekening gepresenteerd maar dat was niet de afspraak en na een vertraagde vlucht van 5 uur hebben we dat de touroperator medegedeeld dat we daar niet voor gaan betalen. het bleek dat hij ons in 1 hut had geplaatst maar dit was niet de bedoeling. die chineese is meteen doorgevlogen naar mali en ik ben gelukkig weer alleen ,na een paar weken ga je je toch alleen maar storen aan bepaalde karakertrekken van iemand. al met al een geweldige ervaring rijker en het qua indruk komt het in de buurt van o.a. antartica , galapagos , pantanal of okavango delta om maar eens wat te noemen. ik weet dat er een aantal ervaren reizigers/vakantiegangers zitten onder de lezers dus tegen hun zeg ik check het eens want dit kon wel eens je volgende trip worden. ik vervolg nu mijn weg naar congo maar kom nog langs en door het park lope en dat beloofd weer veel goeds hoop ik.

johan/tjoep.

Reacties

Reacties

Merel

Zo weer een mooi avontuur toegevoegd in je geheugen. Prachtig hoor! Hier niet zo veel te melden. lekker aan het werk en in de weekenden een beetje keuvelen. Filmfestival deze week nog een paar keer en lekker eten bij een nieuw tentje in de W de W. Geniet jij maar weer.................... Groetjes Merel

Arianne

Hey Johan, klinkt geweldig...goeie tip. Als we weer naar Afrika gaan, dan kom ik info bij je opvragen. Want wij weten net als jij hoe geweldig de Okavango en Galapagos zijn...vergeet de Caprivi strip (Namibië) niet!! dus als jij dit in de buurt vindt komen, dan moet het wel erg bijzonder zijn! Te erg om met vervelende vreemden opgescheept te zitten!

Ik ben ook erg benieuwd naar je Congo-verhalen.

Keep on rolling south en geniet !

Groetjes, ARianne.

corrie

hey johan weer genoten van je verslag.je heb toch wel een aantal dieren gezien dus het was de moeite waard om naar het parc te gaan.
geniet weer van je volgende trip verder en ik kijk er weer naar uit in je volgende verslag
groetjes van hier

Ruben en Renée

Hey Tjoep!!

Bedankt voor de reactie die nog op tijd is aangekomen gelukkig..

Het scheelt wel veel om de visa van DRC in Gabon te halen, want dat scheelt 60.000 cfa met hier in Yaoundé.

Dus heel erg bedankt voor de tip!

Waar heb je de visum trouwens gehaald, in de hoofdstad neem ik aan? en hoelang heb je erop moeten wachten??

We wensen je nog veel reisplezier toe en misschien tot over een paar weken en/of maanden :p

veel liefs,

Ruben en Renée

Ilja

Heey tjoep!..hoe gaat het met je? zo te lezen heb je het erg naar je zin. echt heel leuk om al die dieren te zien man! daar heb je toch wel wat mooie plaatjes van geschoten? ik wil volgend jaar naar azie om te gaan reizen. zit hier erg onrustig als ik al jouw verhalen lees. ben erg benieuwd hoe congo is. maargoed dat lees ik snel. sorry dat ik zo weinig reageer hoor. hou alles wel bij van je in ieder geval!. HEEL VEEL SUCSES DAAR M'N JONG

marry

wat een avontuur weer met al die dieren
duurde wel even,maar toch nog wat gezien
geniet nog maar van alles om je heen
op naar het volgende verhaal van Congo.
groetjes uit Holland t,is hier erg winderig.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!