angola 2

ma 28 feb , de laatste dag van feb breekt aan en daarmee gaan de laatste 4 weken in. de mooie rit zet zich voort naar lobito en benguela. daar is het weer heerlijk badderren bij bahia farte en wat is dat toch lekker als ik me wat het weer in holland is. hahaha. hier is het in ieder geval prachrig en de temperatuur van het water is het zelfde als de buiten temperatuur lijkt het wel. na het zwemmen sluit ik weer aan bij de rij voor het tankstation en info gevraagd voor de 400 kmrit naar namibe. die is zeer goed werdt me verrteld maar na 80 km houdt het asfalt op en is het zoeken naar het juiste pad. het landschap wordt als maar mooier en mooier maar de weg als maar slechter en slechter. op een gegeven moment zijn stukken van het pad door de bergen door de regen weg gespoeld en ik moet hier zelfs de lage versnelling van de 4 keer 4 gebruiken om stuiterend mijn weg te vervolgen. gelukkig verbetred het pad snel en is het weer ouderwets genieten geblazen en dus worden er weer volop foto,s geschoten. als het donker wordt zet ik de wagen langs de kant en overnacht terplaatse want er is toch niemand in de weide omtrek te vinden.

dinsdag ochtend 1 mrt gaat de rit weer verder en het landschap wordt als maar mooier. het begint een beetje te lijken op mijn faforieten namibische landschap dus ik ga bekant uit mijn dat hier. uiteraard op verlaten standen ff proberen af te koelen in de oceaan en weer een potje eten koken. 125 km voor namibe is er weer splinternieuw asfalt en in now time ben ik in het niks zeggende visserstadje namibe. op weg naar lubango wordt ik overvallen door enorme onweersbuien die uren en uren duren. gelukkig kan ik overnachten bij alweer een politiepost. s,ochtends regend het nog steeds maar als ik net voor lubango steil de bergen in ga wordt het iets beter en kan nog net wat zien van de honderde meters hoge steile kliffen die je hier in de buurt heb. in lubango zelf zoek ik internet maar dat kan ik nergen vinden. op donderdag 3 maart denk ik ff naar de grens te rijden maar het 85 km stuk tussen cahama en humbe is nog niet geasfalteerd en dat heb ik geweten ook. wat is die weg ongelooflijk slecht. het zit overvol met potholes of is volledig vergaan. niet dat het rijden moeilijk is maar het gaat tergend langzaam. soms haal ik de 10 km per uur niet eens. de wagen heeft het er echt moeilijk mee temeer omdat de schokbrekers natuurlijk kaduuk zijn. soms kan je beter langs de weg rijden maar dat is door overstomingen door de hevige regenval lang niet altijd mogelijk. bovendien beschadig tijdens het op en vanaf de weg rijden iets waardoor er minder ruimte in mijn wielkast heb. oja en ik zie zelf een vrachtwagen zich vast rijden in een kleine maar funeste pothole. het moet echt niet gekker worden hier. bij de cunene rivier zie ik dat die voledig buiten zijn oevers is getreden. in ondjiva is de zon onder gegaan en ik sluit aan bij een hele dikke rij voor het pompstation. er is zojuist een langverwachte tankauto langs gekomen en er is nu weer brandstof maar even denk ik dat ik naast de pot zal piessen want iedereen tankt ook gelijk zijn jerrycans vol en somige hebben helen vaten van een kubike meter bij zich. gelukkig en zeer tevreden kan ik na ruim 3 uur dringen ook mijn beide tankjes vullen. haahaha voor mijn laatste omgerekend 33 euri krijg ik 110 liter diesel. omdat ik geen slaapplek kan vinden rijdt ik in het donker naar de nabijgelegen grens. op vr 4 maart blijk ik om 8 uur sochtend niet de enige te zijn en laat de grootste drukte maar paseren. angola uit is vrij makkelijk maar namibie in is wat lastiger want ik moet allerlei formulieren invullen bij verschillende loketjes.het oogt meteen heel wester allemaal en dat ben ik gewoon niet meer gewent merk ik. in de verte zie ik al de bekende supermarkten en hamburgertenten op me wachten. gelukkig kan ik na het betalen van een roadtax een tijdelijk invoerbewijs voor de wagen krijgen hoewel hij dus weg om het carnet de passage vroeg. een pak van me hart want nu kan het dus bijna niet meer mis gaan. de hele poespas duur hier ruim 2 uur maar yes yes yes , weer een stapje dichterbij. als ik het grens terein verlaat zien ik meteen allemaal mongolen spook rijden maar dat blijkt ik dus te zijn want ik was ff vergeten dat je vanaf nu links moet rijden. oja en de tijd is ook veranderd want ik lig nu een uur voor op jullie. wil je weten hoe het me verder vergaat ik dat linkse verkeer dan moet je de volgende keer weer kijken.

de groeten allemaal weer van tjoep/johan. oja goed werk van de zoeker naar een terugvlucht maar blijven zoeken hoor ?

Reacties

Reacties

Arianne

Hey Johan, nu zit je voor mij op bekend terrein! Rij je via de Caprivi strook naar Maun? Doe al die himba's en herera's de groeten daar. Etosha vond ik best mooi maar wel erg druk met toeristen, bussen enzo. Daar wel o.a. boel leeuwen gezien. Botswana is wat ruiger vind ik. Ben benieuwd wat jij ervan vindt. Veel plezier...en ik zou best graag naast je willen zitten!!!

Groetjes, Arianne

Groetjes, Arianne

merel

Ha Tjoep,

heb even voor je gepuzeld maar een datum voor je retourticket zou wel handiger zijn.
De geodkoopste retour die ik heb gevonden is Johannesburg- Frankfurt voor 595. Is dat wat? ik zoek nog effe verder.

merel

Vanuit gabarone stukje duurder geodkoopste tot nu toe 754

corrie

hey johan
lees net een berichtje van merel
maar je moet toch geen retourticket hebben?
toch kom emirates als goedkoopste in aanmerking
blijf zoeken

marry

het was me weer een verslag .
wat een geduld moet je toch hebben.
maar dat leer je wel daar.
en dan nog links rijden dat val denk ik,
ook niet mee ,helemaal omschakelen,
ga maar lekker een hamburger eten,
op z,n westers,geniet er maar van.
en nog veel reis plezier.
groetje,s marry

Arianne

Hi Johan, ik heb ff voor je gekeken naar vluchten gebaseerd op een enkeltje...dat altijd duurder is dan een retour! Ben uitgegaan van 2 april en kwam uit op Joburg als goedkoopste stad om vandaan te vliegen.
Joburg - Brussel:
met Egyptair: 406,18 excl. tax
met Qatar Airways: 416,60 excl. tax

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes, Arianne.

merel

2 april inderdaad stuk goedkoper dan 25 maart.
Maar nog steeds onduidelijk of je nu enkel of retour wilt.
grrrrzzzzzzzz

tjoep

hallo beste zoekers van me , ik wil uiteraard een retour ticket want ik parkeer mijn auto niet voor niets een maand of 7. ik zal denk ik tussen 20 en 26 mrt naar nl vliegen en ergens half oktober weer terug naar gabarrone of johannesburg. het goedkoopst is natuurlijk vanaf johannesburg maar dan moet ik de bus naar j,burg nemen en dat duurd 7 uur. ik kijk wel ff maar als mensen nog ff kunnen kijken dan zou dat fijn zijn. en het liefst toch maar schiphol maar als brussel bijvoorbeeld behoorlijk goedkoper is dan maar dat.
ik zal morgen er een verassend namibieverhaal uitgooien zodat het botswana verhaal nog spannend gaat worden.

groeten van tjoep/johan.

merel

bij skyscanner en bij cheaptickets:
23 maart heen 17 okt terug Gab - amsterdam 854 = SA
met overstap in JO en frankfurt

Bij worldticketcenter
23 maart heen 17 oktober terug JO -Ams = 588 met een overstap in munchen

merel

Die van 588 is trouwens met lufthansa

merel

ps 21 22 23 maart heen is een stuk goedkoper dan 25 of 26 maart. Nou ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes verder en geniet van je laatste momentjes.
XXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!