eindbestemming

na een aantal dagen relaxen in windhoek ben ik op zaterdag ochtend over de trans kalahari highway naar het oosten vertrokken. de weg was gladjes dus geen problemen. ook aan de grens geen enkel probleem en alle verliep van een leie dakje. in botswana betaal ik de wegenbelasting en ook iets voor een verzekering of zo iets. ik denk een autoverzekering maar weet dat niet zeker. het maakt mij eigenlijk niks uit want ik reed bijna overal zonder verzekering rond. ik overnacht in een het dorpje karakubis en er is hier volgens de plaatselijke politie geen enkele criminaliteit dus absoluut veilig. zondag ochtend 13 mrt weer vroeg op pad want het is nog een heel stuk door de nu groene kalahari woestijn. ik verstook mijn laatste goedkope angoladiesel en tank nieuwe dure botswana diesel. nou ja duur ? het is hier ongeveer 75 eurocent per liter dus dat zal wel schrikken worden als ik weer in holland ben. wat ook schrikken zal zijn is de temperatuur want die loopt hier gemakkelijk weer op en vandaag tot zeker 35 graden celsius maar mij hoor je hier (nog) niet over klagen. in het donker kom ik in de plaats kanye en een paar behulpzame inwoners wijzen me de weg want straten hebben hier geen namen en das lastig zoeken. op de eindbestemming wordt ik hartelijk ontvangen door de tante van een voetballer van dilettant in krimpen ad lek. hij heeft me er op gewezen dat ik bij zijn familie kon parkeren. boeboe , bij deze nog bedankt voor de uitnodiging. hafijn de volgende dag doe ik de was en ceck natuurlijk het internet en ik wissel geld en bekijk kanye maar daar ben je natuurlijk snel uitgekeken want zo groot is het niet en dus ben ik woensdag voor een paar dagen naar gaborone voor betere info voor de treugreis. daar zit ik nu en weet dus nog niet hoe of wat. dus eindig ik met wat cijfers en tussenstanden en natuurlijk wil ik iedereen bedanken voor de mailtjes en reacties op de site. ik heb ze allemaal gelezen maar niet altijd een terug reactie gegeven maar vergeef me dat want dat viel soms ook niet mee. ik heb nu 33.996 kilometer op de teller hebt staan en in 84 keer tanken 2936 liter de tank in heb gejast wat me alleen al 2185 euri kosten. voor visa's en ook zoiets voor al dan niet smeergeld om de wagen over de grens te krijgenzijn ook nog wat knaken betaald. dan blijft er dus450 euri per maand over om gewoon van te leven en alles van te doen. ik vindt het dus een succes , temeer omdat ik het heb gehaald en dat was voor mij dus geen uitgemaakte zaak hebben jullie kunnen lezen. oja ik ben door 22 landen gereisd en in 16 landen was ik nog niet geweest dus dat schroefd mijnpersoonlijk aantal bezochte landen aardig op en die teller staat nu op 55 stuks. het vervolg van mijn reis komt er waarschijnlijk maar 1tje bij en dat zal tanzania zijn waar ik de wagen weer zal proberen te parkeren en in deel 3 zal ik de wagen dan weer naar huis rijden. geef me ff de tijd met foto's want ik heb eer een stuk of 15.500 en ik moet ook nog nieuwe telefoon ,internet , tv aansluiting en een nieuwe bankpas + plus een paar keer naar de tandarts want dat had ik nog niet verteld maar die gefixte knoon pleurde er in kinshasa weer uit. (lekker) ik sluit af met de woorden , misschien/waarschijnlijk tot volgende week ergens.....

oja en als er iemand voor 2 april een seizoenskaart over heeft voor de wedstijd feyenoord-az want ik ga nu na lang wachten weer eens dolgraag naar het kuipie. laat het me weten want geloof me ' waar je ook zal gaan , je blijft houden van die naam'

de groeten van johan/tjoep.

Reacties

Reacties

Arianne

Hey Johan, respect dat je het gehaald heb man!! Je hebt echt een reis met ups en downs en een heleboel avontuur gehad. Heb met heel veel plezier je verhalen gelezen en natuurlijk met je meegeleefd. Succes met het zoeken van een vlucht en geniet nog van de allerlaatste Afrika-dagen!

Groetjes, Arianne.

tante corrie

gefeliciteerd man ..petje af hoor je heb het gehaald
je verhalen hebben we met plezier gelezen.
hoop dat je terugreis voorspoedig verloopt.
wie weet zie ik je wel bij je ouders thuis als je moeder jarig is
nog genieten de laatste dagen en voorzichtig

groetjes van ons hier uit groot-ammers

tjoep

tante corrie , op 2 april ben ik zeker ff bij mijn moeder , die heeft zo lang moeten wachten en afzien.

tjoep.

tante corrie

wij gaan s.morgens dus wie weet zie ik je dan...
ja inderdaad ze heb lang moeten wachten.
het kan niet snel genoeg voor haar zijn..

marry

he! Johan je heb je eind doel gehaald,
geweldig hoor,nu misschien nog 1 verhaal.
dan is het weer voorbij.
wel jammer hoor ,geen verslag meer .
maar voor jou zit het erop.
alleen moet je na thuiskomst weer heel wat in ,
orde maken.
ik hoop dat de terug reis goed verloopt,
en geniet er nog maar van.
groetje.s van uit het natte krimpen het is hier 6 graden,dus dat valt wel even tegen.
marry

tjoep

hallo allemaal , er komt geen verhaal meer want er is niks te melden behalve dan dat ik heb besloten om geheel in de stijl van mijn reis aanstaande maandag gewoon met de taxibusjes op de bonnefooi naar johannesburg te gaan en daar op het vliegveld te gaan shoppen naar een vliegticket. ik heb zo'n beetje alle maatschapijen die daar vliegen uitgezocht en ga ze hopelijk tegen elkaar uitspelen. als dat niet lukt dan is er geen nood want dan blijf ik ff in een hostel in johannesburg en boek alsnog een goedkoop ticket via internet. ik ben echt benieuwd hoe dit gaat verlopen aangezien ik dit nog nooit heb gedaan en ook niemand ken dit wel eens doet. op zijn vroegst ben ik dus een dinsdagochtend de 22e weer thuis en anders wordt het wat later.....
de groeten van johan/tjoep.

Rodje..

Hey die Tjoepppie..
Zo jongen is er weer een eind aan je reis gekomen..
Weet niet hoe snel t daar is gegaan maar voor mijn gevoel is het razend gegaan..
Heb echt genoten van alle verhalen,je zou ze in een boek kunnen bundelen,zo van Tjoeppie weer 25 landen door ofzo hahahaha..
Misschien loopt het als een trein,kun je van die poen wel misschien een jaar achter elkaar weg..hahaha
En nu dat ticketje regelen,dus hoop dat je voor een mooi prijsje terug kan komen.
En waar hebbie je auto nu achter gelaten dan??
Ik wens je een hele goede vlucht terug en zie je vast wel met al je moooie verhalen dus ben benieuwd..
Goede reis gooooser...Rod..

sander post

gefeliciteerd! het was idd maar de vraag of het kon... in ieder gaval heb je dat weer bewezen. zeker de laatste maanden vlogen voor mijn idee voorbij. ik ben blij dat je zo nu en dan waanzinnig beloond bent (zilverrug) voor het wegendrama wat daar tegenover stond. goede reis en tot snel. gr sander, katinka en je assie.

merel

Thanks voor de leuke verhalen, ik heb er echt weer van genoten. Succes met de ticket.

marry

dus het zit er weer op.
ik heb ook genoten,van al je ,
verhalen
ik wens je ook een goede en voorspoedige vlucht,
groetje..s en tot ziens op2april bij je moeder,

tante corrie

leuk dat je me belde toen je net terug was in nederland
je zit nu weer lekker in krimpen
je zei dat het een hele mooie reis was maar wij hebben ook genoten van je verhalen
groetjes van ons uit een zonnig groot-ammers

tjoep

hallo allemaal , ik ben dus weer thuis en zoals jullie zien heb ik het mooie weer meegenomen dus jullie zijn me wat verschuldigd hahahaha.....

tjoep

tjoep

zo ik ben woensdag avond laat veilig aangekomen en hoop begin volgende week klaar te zijn voor vertrek
als dat zover is dan volgd er wel een reactie in de voor van een verhaal !!!

groetjes van tjoep.

marry

je ben er weer vandoor gegaan,
ik ben vandaag bij je ouders geweest
ik hoorde wel dat je in oktober weer ging.
maar ik wist de datum niet
dus ik ga je reis weer volgen
grotje,,s

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!