zuid afrika 1

hallo allemaal , hier weer een verhaaltje over wat ik de laatste week allemaal heb uitgevreten. vorige week vrijdag ben ik ontevreden en onverrichter zaken (in zake madagascar) vertrokken uit durban. een gemiste kans dus jammer maar helaas. ook loopt de wagen niet zoals hij behoort te lopen. er kloppen dingen niet. hafijn om pret niet te laten bederven heb ik in de oribi goerge een 2e nog spectaculairdere big swing gemaakt. niet 1tje zoals in het mosesmabhidastadium.co.za (zie www.bigrush.co.za) maar 1tje in de vrije natuur met adembenemend uitzicht. 155 meter diep van de stijle rotswand af , en das ongveer 55 verdiepingen naar beneden. (zie www.wild5adventures.co.za) je wil niet weten wat je voelt als je het laatste stapje moet maken aan de rand van de afgrond. er staan trouwens weer wat foto's online dus checken zou ik zeggen. daarna ben ik vertrokken naar de zogenaamde wild coast. in port st. johns en coffee bay waren er eindelijk backpackers want het vakantieseizoen gaat nu pas een beetje beginnen in Z.A. . na die adrenaline stoot van die jump is het hier alleen maar relaxen en genieten van de prachtige nog wilde kustlijn met uitzicht op de voorbij trekkende dolfijnen en walvissen met hun uit het water springende jonkies. ik heb geluk want de walvissen zijn nu allemaal aan het vertrekken naar antartica dus zie er best veel. echt heerlijk om hier te zijn en het weer is ook perfect met alleen maar zon en een graadje of 31'C. ik ben dan ook druk bezig mijn witte wintervacht af aan het schudden en het in te ruilen voor een gezond zomer kleurtje (hahaha). na de wild coast ben ik naar de stad van nelson mandela genaamd mthatha gegaan. niet voor de museums van de oude staatsman maar om naar de wagen te laten kijken en daar komt de aap uit de mauw dat die koekenbakkers van miko motors uit botswana die de wagen een stevige servicebeurt hebben gegeven eigenlijk (sorry voor het woord) klootzakken zijn. ze hebben verkeerde onderdelen gebruikt en een lekkage gedicht die nu al weer zo lek is als een mandje. in mthatha kunnen ze me niet helpen dus ben ik 220 km zuidelijker naar oost londen gegaan waar het gelukkig wat beter ging. ik zal er niet te veel aan uitwijden maar met veel moeite heb ik het meeste weer weten te fixen maar wacht bij de peper dure mercedes/mitsubishi dealer nog op 2 onderdelen voor de wielen die volgende week uit kaapstad moeten komen. hopelijk zijn dat de goeie maar zeker is dat nog niet. in de tussentijd doe ik mijn dingetje en bekijk noodgedwongen de omgeving van oost londen maar of de duvel er mee speelt is het ook nog eens slecht weer hier. (geverdemme)

de afwachtende groetjes dan maar van johan/tjoep.

Reacties

Reacties

corrie

wat een mooi verslag weer .
als ik je verslagen lees lijkt het net of je daar ook bij bent.ga zo door

wim

he,johan je bent een paar km bij ons vandaan.de foto van die is een zeebaars.stuur naar mij ook een beetje zon

Richard en Arianne

Hey Johan, balen dat het je ff niet meezit..niet naar Madagascar en ook nog een gezeik met je auto!! Onze mitshubushi loopt gelukkig wel goed...afkloppen dat het ook zo blijft. Hopelijk kan die garage alles nu voor je verder oplossen. Straks gaan we een lekker koud biertje op je drinken want we zijn eindelijk in san Pedro de atacama. Hier was het vanmorgen in de bergen -11 en nu 35 graden..om gek van te worden! Heel veel groetjes van ons..we blijven je volgen...en natuurlijk leuk dat je ons ook volgt!

marry

hier een berichtje uit het mistige krimpen
ik heb wel te doen met je wat een pech
en dan ook nog rot weer
ach de zon kom wel weer
maar ik heb alles weer gelezen
op naar het volgende zonnig verhaal.
groetje,,s

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!