zuid afrika 2

hallo , het is weerde hoogste tijd voor een volgend verslag. omdat ik moest wachten op onderdelen ben ik maar naar het nabij gelegen chintsa. een mooie plek maar het regend pijpenstelen en dat de hele dag door. 11-11-11 brengt dus zeker geen geluk moet je maar denken. de volgende dag is het aardig opgeknapt en breng de tijd relaxend aan het strand door. veel meer is er toch niet te doen. oja leuk om mischien te vertellen is dat het hier om een uurtje of 04.30 licht wordt en om19.15 weer donker. slapen doe ik op campingplaatsen of gratis bij 24 uur pompstations , politiebureau's , of zoals in oost londen pardoes op debewaakte parkeerplaats van het 3 sterren hotel osner. het links rijden gaat me goed af , slechts een paar keer zat ik er naast.ik eet veel boterhammen met ... (jam) yoghurt met muesli en spagetti met chakalaka (mmmmmmmm) . de boomcar is hip in z.a. , regelmatig hoor je boemboemboem en dan blijkt er 2 straten verderop een taxibusje langs te rijden. echt niet meer normaal hier. hafijn , een dinsdagmiddag zijn de onderdelen eindelijk binnen en ik vertrek meteen. het is ook weer stralend mooi weer dus het zit mee vandaag. een woensdag ga ik de bergen in en passeer z.a.'s enige ski resort. (tiffindell) alles is groen en totaal verlaten wat het voor mij alleen maar mooier maakt. uren rijdt ik hier rond zonder een tegenligger tegen te komen. een donderdag laat ik de wagen uitlijnen en het zout van de kust met de hoge druk weg spuiten maar dat komt me iest later op een elektrische storing te staan wat resulteerd met een lege accu. gelukkig is de volgende dag de storong uit het niets verdwenen en start ik de wagen met mijn jawel.... 2e accu die ik nog van iemand uit krimpen kadoo had gekregen waarvoor dank. ik sluit het verhaaltje af met de mededeling dat ik morgenvuit de sani lodge de sani pass omhoo ga naar lesotho. die pas is een nijdige 4 keer 4 pass van 2865 m hoog. hoe dat gaat aflopen hoor je in het volgende verslag....... laterrrrsssssssss.

tjoep/johan

Reacties

Reacties

Richard en Arianne

Fijn dat je auto het weer doet. Succes op de 4x4 pas. Geniet en we zijn het helemaal met je eens...hoe stiller, hoe mooier!

Groeten uit cachi (argentinie)

Merel

Mooi verslag weer! Geniet van alle rust. Hopelijk nu geen sores meer aan je bakkie! Groetjes Merel

rodney en Jacoline

Hey gooser,,zo gaat ie een beetje daar??
Was je auto weer stuk dan??
Heb de foto gezien van de snaar wat een dombooooo s daar hahahah..
Dus je gaat je 4x4 weer is uitproberen,en regen da s niet zo mooi want daar komt tjoepie niet voor..
Ik lig nu in m n bed ben afgelopen vrijdag geopereerd,m n amandelen hebben ze eruit gehaald..
Zo en ik heb me nu toch pijn in m n bakkes echt niet normaal..
Hopelijk gaat dit snel genezen want dit is geen pretje pffffff..
Ik ga weer ff ijswater drinken en ik lees graag weer je volgende mail..
Goede reis de groetjes van ons..

tjoep

de wagen deed het wel maar de wielen stonden een beetje losjes en dat gaat op termijn natuurlijk niet goed als je er niks aan doet. vandaar een paar nieuwe onderdelen maar daar moest ik dagen lang op wachten :-(

tjoep.

marry

weer een mooi verslag
het weer zit weer mee!!
en erg rustig, geniet er maar van.
groetje,,s

Bep

Johan, Ik ben benieuwd hoe je de Sani Pas beleefd heb. Wij zijn hem 1 1/2 jaar geleden met 4x4 opgehobbeld.
Je zal dan ook wel in het hoogstgelegen cafe van Afrika wat gedronken hebben.

tjoep

ik heb hem 8 jaar geleden met mooi weer afgereden en nu dus in de wolken weer op. dit is echt 1 van de , zo niet DE mooiste pas ter wereld. tsja ik hoef toch niet uit te leggen hoe dat is.... (echt bar !!!)

tjoep.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!