namibie1

hallo beste lezers , hier al weer snel een vervolg verslagje van de rit door namibie. een maandag heb ik nog een toepasselijk en plaatselijk cadeautje voor esther gekocht voor het oppassen van mijn huisje. aan het einde van de middag ben ik vertrokken uit het grappige luderitz. ik breng de nacht door ergens in het niets van de woestijn. de volgende dag is een lange rit door de prachtige namib nakluft (semi) woestijn naar sesriem. onderweg is het 100 keer stoppen om foto's te schieten. misschien is dit wel het mooiste stuk van heel afrika. een tip voor de nieuwsgierigen onder de lezers , google bijv. eens 'landschappen van namibie' en je zal mijn keuze misschien wel beamen. gelukkig is er in sesriem een plaatsje vrij op de camping want de vakantie top drukte is ook weer over. om 05 uur sóchtends staan ik en tig anderen te trappellen aan de poort om een zonsopgang te bekijken in de duinen van de sossusvlei. dit is trouwens s'werelds oudste woestijn. daar aangekomen verbaas ik me steeds weer hoe ongelooflijk mooi het hier is en de bijna de hele dag struin ik vrijelijk door en over de duinen en omgeven door struisvogels,gemsbokken en springbokken. de geel rode zand duinen zijn zeker een paar 100 meter hoog en das dus aardig klimmen. de hoogst gemeten duin is 325 meter hoog en dat is 2 keer het hoogste gebouw van rotterdam. das behoorlijk wat en hier kan je dan ook menig straatje mee ophogen kan ik je zeggen. een donderdag ben ik naar de hoofdstad windhoek gegaan om wat dingen te doen en regelen en om wat te relaxen. zo moet ik eigenlijk naar de kapper want het is erg lang geworden maar ik zit in de twijfel of ik het niet gewoon lang laat ? ik heb een fotootje van mijn huidige look ge-upload en roep op om dat ff te bekijken. ik zou zeggen maak 't of kraak 't dus reageer ff. (hahaha) had ik trouwens al vermeld dat dat robbeneiland al weken van te voren is uitverkocht dus jammer van dat verhaal (helaas tante corrie). ook vermeldens waardig is dat ik de laatste 2 a 3 weken van de reis een bezoeker krijg die het aan durft om langs te komen. normaal bedankt iedereen omdat afrika zo gevaarlijk is. speciaal voor vrijwilligers is hier een opsoming van toekomstige dingetjes die ik ga bezichtigen. spitzkoppe,swakopmund,etosha n.p.,caprivi-strip,chobe n.p. ,moremi n.p. ,okavango,maun,zoutpannen van botswana en de laatste 3 weken van februarie zijn voor president mugabe's zimbabwe. het zal wel rustig blijven met aanmeldingen!!! dus ,

de groeten maar weer van tjoep.

Reacties

Reacties

corrie

zo jongen je verslag weer gelezen.
das zeker jammer van robbeneiland ,zag stukjes op tv dus het was de moeite waard geweest maar helaas....
wat je fotoos betreft weer mooi om naar te kijken..en je kapsel valt mee hoor... op naar je volgende verslag..
zoals altijd uitkijken en pas goed op jezelf

groetjes van ons hier

Sander

"toepasselijk cadeau" LOL wc ontstopper?

marry

wat een mooie omgeving
en weer een mooi verslag
ik heb weer genoten ik kijk weer uit naar het
volgende verslag
groetje,,s

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!