botswana 1

beste koukleumen , het vervolg van het verslag gaat verder vanuit katima mulilo in het uiterste noord oosten v an namibie. hier heb ik voldoende eten en drinken ingeslagen voor de duur van dit verslag en ook heb ik olie in de motor laten verversen want de kilometer vliegen je om de oren. terwijl jullie dit lezen staan er al weer 21.500 km's op de teller. op donderdag 26 januari klaart het s'ochtends plotseling op nadat het de hele nacht heeft gegoten. (oei oei als dat later op de reis maar goed gaat) onderweg naar kasane nog ff de grens over bij ngoma bridgemaar dat is hier natuurlijk appeltje eitje. daarna nog een stukje over een asfast corridoor weg door het chobe national park naar kasane. in het dorpje moet ik euro wissellen want een mastercard atm kennen ze maar op 2 plaatsen in botswana en dat is in ieder geval niet hier.(belachelijk eigenlijk met zoveel toeristen hier) ik slaap op de camping bij het luxueuze chobe safari lodge voor maar 8 euro per nacht. de volgende ochtend heel vroeg op voor de game drive langs de chobe rivier. het is mooier dan ik had verwacht en zie ook meer dieren dan verwacht. veel vogels , buffels , bavianen en je struikeld hier natuurlijk over de olifanten. nergens ter wereld zie je er zo veel als hier. de schattingen zijn 125.000 in dit park. ter vergelijking , in kruger hebben ze er ong 20.000 en in heel namibie ong 7500. helaas mis ik op een kwartiertje na de wilde honden die op jacht waren. (echt jammer) in de namiddag zetel ik me zelf op een cruiseboot om het spectakel nog eens vanaf het water te bekijken. nu wemelt het van de nijlpaarden en krokodillen. een heel aparte ervaring vanaf de langzaam varende bootboot kan ik je zeggen. na een paar uur is het klaar en zie dat de olifanten het dorp een stukje in komen om daar nog ff de nieuwste groene blaadjes te pakken. (schijnt wel vaker te gebeuren) de 28e was ik van plan om vanuit kasane via suvuti naar maun te rijden maar de meerderheid van de trouwens slecht geinformeerde mensen adviseerde me sterk om om te rijden via nates vanwege het regenseizoen en de onmogelijk heid om er doorheen te komen. dus dat heb ik maar gedaan. (300 extra km's) onderweg bij het nxai pan national park heb ik overnacht bij de baines baobabs. een prachtige plek en slecht 2 andere toeristen in het park. de volgende ochtend zie ik een geweldige zonsopgang. zie de foto's maar . kijk trouwens ook nog even naarde foto's van de laatste namibie reeks want die hebben velen nog niet gezien zie ik. op de pannen rijdt ik liever niet want er staat wat regen water op en je weet maar nooit. echter een beetje in het ronte lopen is wel mogelijk en heel leuk. wel uitkijken voor eventuele leeuwen maar alles is heel wijds en goed te overzien dus geen zorgen. ik heb hier verderop trouwens mijn beste contact met leeuwen tot nu toe. ik zie een prachtig mooie mannetjes leeuw met mooie verzorgde manen. een beetjzoals simba in te tekenfilm. ik mag hem een tijdje bekijken vanafeen meter of 3 totdat het vrouwtje het zat is en weg loopt. dan kan hij ook niet achter blijven en loopt er achteraan. oja heel erg leuk zo'n leeuw zo dichtbij maar voor de zekerheid had ik mijn raampje maar een heel klein stukje open. (nee ik ben geen watje) nu is het maandag 30 januari en is onze koningin morgen jarig en ik zie dat feyenoord heeft gewonnen van de neuzen.(yes eindelijk en jammer dat ik er niet bij kon zijn) het is erg warm hier en ook benauwd dus zit ik heerlijk aan de soft ijs. dat is trouwens ander ijs dan er nu in nl ligt lees ik in het a.d. brrrr ik moet er ff niet aan denken. ik ben hier nu info aan het verzamelen over moremi , savuti , en andere dingen maar dat horen jullie de volgende keer weer. 1 ding is zeker en dat is dat het weer prachtig voor me zal zijn. teminste als ik nergens vast kom te zitten dan. caio en de groetjes van tjoep.

Reacties

Reacties

Dirk Schenk

Hey Tjoep,
Je heb je best weer gedaan om ons te laten meegenieten.
Dat zijn weer mooie foto's en het reisverslag mag er ook weer wezen.Het zal voor ons achterblijvers tegen vallen als jij je reislustigheid verliest,maar dat zal niet zo snel gebeuren denk ik.
Verder nog een mooie en veilige reis en geniet er van.
Groetjes,
Dirk

Daniel geneugelijk

Hallo Johan het zijn weer mooie verhalen jongen boeiend
spannend en smullend.
Wij zitten weer in de kou te kleunen,en jij hebt weer een mooie bruinen neus.!
Verschil mag er natuurlijk altijd zijn,nog heel heel veel
reis plezier,let goed op jezelf en tot ziens Groetjes Daniel en Clara.

Daniel Geneugelijk

Hoi Johan vanmorgen naar me werk gegaan met een dikke termopak aan.
Brrrr daar heb jij geen last van met je mooie bruine neus.
Veel plezier en tot ziens Groetjes Daantje en Clara.

Pa..Geneugelijk.

Ik ben met Jan je Broer naar jouw huisje geweest-
Omdat Jan dezelfde kachel heeft als jij.
Was het een Eitje om ff te Controleren hoe of wat.!
Jij hebt het Goed Afgesteld op 9 Graden.
Hij slaat inderdaad beneden 9 Graden steeds ff aan.
Dus zal het nooit vriezen in jouw huis.
Dat was een hele gerust stelling voor mij.
Die rot school jongens....zitten al op t IJS.!
Ik heb bij mij zelf,al 3 kachels aan gezet.
Maar nog heb ik kouwe poten in huis.!
Dus dikke kousen en een lange witte onderbroek aan.
S´nachts lig ik onder een hele dikke laag dekens.
Elke morgen staan er weer Bloemen op de Ruiten.
Maar het is zo Gebeurt met die Winter....
Ook wordt het al langer Licht in de Avond en Morgen.
Nou nog de Groeten van....MA.!
Cheers....

E. Geneugelijk.

Hier nog fff moeders telfoon nummer,voor t Geval.!
0180-501601.....
Maar we hebben nu een nood nummer van Caiway.
Omdat we over gegaan zijn met tv=computer=telf.
Het nood nummer is tijdelijk====0180-735536.
Later word het weer gewoon het oude nummer...
0180-510601...
Moeders Mobieltje is======06-81063185.

Er ligt nog al wat Sneeuw in de Merelstraat.
En het is een kraak heldere lucht.!
Daarom Vriest het nog al. ..het is Bibberen hier.
Maar geen punt...ik ben Stoker in moeders huis.
Dus een Pracht JOB.!
Ik ga nu eerst ff een bakkie koffie bij Moe doen.!
Want we motten bij Arie ff een slot reparenen.
Ik heb een nieuwe Matras op bed geslingerd bij Arie...
Arie ligt bijna met zijn neus tegen het Plafond.
Zo dik is het matras....geen gezicht.
Emma en Erszebeth hebben vanwege de kou Boerka''s op.!
Je herkent ze niet meer.!!!!
Nou het beste maar weer vanuit KR a/d IJssel.
Als je vlug thuis komt kan je nog net bij Arijan Heuvelman mee Feesten,hij wordt 50 Jaartjes.
We hebben allemaal een uitnodiging per E-Mail.
Arijan vaart door de IJsschotsen in Mofrika.
Mocht je nog een E-mail willen sturen...?
e_geneugelijk@live.nl
Cheers van allemaal....

corrie

nou je verslag weer gelezen hoor..
was ik nu ook maar daar want hier vriest het al een paar dagen -10graden
dus hier is het afzien vergeleken bij jou..
maar geniet van je laatste 2maandjes
doe voorzichtig
een koude groet van ons hier

b0eb0e

mooi mooi mooi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!