what happend in swaziland.

donderdag 15 maart gaat de rit weer verder naar en door swaziland want er om heen is omrijden. de grens is weer appeltje eitje. ff stempeltje pakken en weer doorrijden. het landschap is bergachtig en best mooi. in de hoofdstad mbabane shoppen en internetten we wat. net buiten de hoofdstad zwemmen we in een termaal bad. op de weg naar de grens in het zuiden steekt er ineens een kalf over en ik kan niet op tijden stilstaan waardoor ik het beest een zwieper met de bumper geef. het kalf maakt nog een behoorlijke schuiver over de weg maar staat meteen daarna weer op en er blijkt niks aan de hand te zijn. gelukkig komen we erallemaal zonder schade en metalleen watschrik vanaf. swaziland uit is ook weer zo gepiept en we slapen in het dorpje mkuze. de volgende dag zitten we met onze kont in het thembe olifanten park waar ze de grootste (7000kg) olifanten ter wereld hebben en we zien er een paar met slagtanden nog groter dan de slurf. later in de middag zitten we alweer op het strand van sodwana bay waar je het zuidelijkste rif van afrika heb. zaterdag ochtend zetten we koers naar sint lucia en bezoeken daar een krokodillen farm. ook zwemmen we in de heerlijk warme indische oceaan. s'avonds gaan we uit en stappen met zuid afrikanen van bar naar bar. mike drinkt bier en ik zit aan de amarula. helaas zien we geen nijlpaarden door de straten lopen wat wel regelmatigschijnt te gebeurenhier in het dorp. de volgende dag zijn we wat brak en doen niet veel meer dan wat lanterfanten aan de kust en maken een wandeling door het nabij gelegen natuurpark. een maandag zitten we weer vroeg in een ander wildpark. deze keer is dat het beroemde umfolozi park en we spotten daar meteen 3 jagende wilde honden en 2 hyena's werder zien we gedurende de dag maar liefst 39 neushoorns waar van er 1tje dichtbij ligt te (modder)badderen en van ons schrikt en een schijnaanval inzet. de normaal zo dapperre mike zat in een fractie bijna bij me op schoot. (hahaha)mijnadvies voorneushoorn liefhebbersis dus naar het umfolozie park te gaan. vandaag is het dinsdag is de lente weer begonnen bij jullie en gaat onze laatste week in. we hebben geshopt in hyper moderne en grote winkelcentra bij durban en weer lekker gezwommen in de oceaan. we slapen vanacht in een echt surfers hostel en hangen hier nu de surf dude uit. morgen laat ik mike het wk stadion en het smooie shaka aquarium zien. dan zullen we weer snel verder gaan want er staat zog het 1 en ander op het programma. dat lezen jullie een maandag in het laatste verhaal wat ik een toepasselijke titel gaat geven. kijk ook nog ff naar de laatste foto's die er dan op staan. tot dan en de groeten weer van mike en tjoep.

Arianne

Hey Johan, heb es ff lekker bij zitten lezen en je foto's bekeken. Allemaal geweldig! Veel genieten en herkenbare verhalen. Veel plezier nog met de laatste vakantieloodjes.

merel

Goh nog maar 1 weekje wat vliegt de tijd.
En wat zal Krimpen er anders uit zien bij thuiskomst.
De flats bij de Crimpenhof zijn al flink opgeschoten en het zwembad wordt ook helemaal verbouwd. Ja dat zijn de spannende dingen die hier gebeuren. hhhhahahihihihi Ik heb zelf ook al weer wat reisplannen gemaakt. Binnenkort een weekje naar Wenen en een weekje naar Israel. Nu snel weer aan het werk! Geniet jij maar voor 10! Ps we hebben hier wel lekker zon sinds het Lente is dus dat voelt goed. XXXXX

marry

wat gaat het nu snel,,
nog 1 week!!!
geniet er nog maar even van,
het is nu snel voorbij!!!
hier is het ook lekker weer,
wij genieten nu ook!!!!
nog even dan is je moeder jarig,,
dan zien we je weer???
groetje,,,s
(zaterdag gaat de zomertijd weer in)
( weer een uur langer genieten)
vanuit krimpen!!!

Ubbo Dijk (van de kant van Clara)

Van harte - namens alle familie en aangetrouwde familie - met je broer en Clara.

Je moeder en broer staan naast me.

Groet,
Ubbo