Japan van start

Kon-nie-chu-a vrienden.

Allereerst is het niet makkelijk wifi te vinden waar ik ook echt contact mee kan krijgen dus de volgende kan weer effe duren. Zaterdag ochtend 28 mei heel vroeg ben ik er klaar voor en vertrek ik meteen naar het zuiden. Of beter gezegd naar het zuidwesten. Noord Japan bewaar ik om klimatologische rederen voor het laatst. Tokio sla ik ook even over want ik wil niet meteen van start gaan in deze meest hektische stad van start gaan die er hier is. Laat ik eerst maar even wennen aan de huurauto de verkeersregels en andere japanse gebuiken. Een paar keer ga ik in de fout door de dure tolwegen te pakken in plaats van de gewone gratis wegen. Mijn navigatie op de iphone onderscheid geen tolwegen van gewone wegen dus dat is extra goed opletten (grrrrrr) om niet financieel helemaal leeg te lopen. Bij het Izuschiereiland word het allemaal wat rustiger en mooier. Al snel ben ik in mijn element op de grillige kustwegen. Verderop ligt Mount Fuji (3776) met nog een beetje sneeuw op de top. Vanaf 1 juli mag je hem pas beklimmen dus dan maar met de wagen naar de hoogste parkeerplaats.Op ongeveer 2400 meter ben je net boven de boomgrens en daar is nu al een fantastich uitzicht vanaf Japans hoogste berg/vulkaan. Slapen doe ik uiteraard in de auto en meestal ga ik naar bed als het om een uurtje of 20:00 uur donker word. S`ochtends is het dan om 04:30 uur al weer licht en dan ben ik uiteraard weer startklaar voor een dag vol nieuwe dingen. Volgens mij hebben ze hier geen zomer/wintertijd zodat ik extra tijd het om in alle vroegte bijvoorbeeld door drukke steden te rijden. In Nagoya (2,3 miljoen inw) bekijk ik zo o.a. het keizerlijk kasteel aan de buitenkant en voor de spits begint en de parkeermannetjes hun plek hebben ingenomenben ik al weer de stad uitgevlogen. Buiten de drukke steden bekijk ik zo op mijn gemakkie tempels en andere heiligdommen. In het grootste (Bikako)meer van Japan neem ik een verfrissende duik en aan de rand van de stad Kyoyo parkeer ik de wagen om de bus te pakken naar het centrum voor een dagje slenteren door DE cultuurstad van Japan. Het stikt er van de toeristen maar het moet gezegd worden ``Kyoto is een aanrader``. Verder laat ik me door de lonely planet nog overhalen om nog meer Buddah tempels te bekijken in het nabijgelegen stadjeNara. Op het schiereiland Kii kom ik langs een aantal geweldige stranden die je hier eigenlijk niet snel verwacht en eigenlijk ook niet heb. Hier heb je ook de hoogste (133m) waterval van japan. Osaka(2,7 miljoen inw) passeer ik weer in alle vroegte maar in het ernaast gelegen Kobe (1,6 miljoen inw) raak ik wat verstikt in de drukte. Westelijk van Kobe heb je de ``Akashi kaikyo`` hangbrug. Wauw , echt bizar groots dit ding. Het is de grootste hangbrug ter wereld. Op een paar meter na overspant hij2.000 meter. Google maar eens naardeze gigant en huiver van de feitjes en cijfertjes. Via deze tolbrug verlaat ik hoofdeiland Honshu en ga ik naar een ander eiland Shikoku genaamd. Daarover een volgende keer weer meer als ik tenminste internet kan vinden. bedankt voor het volgen en de reacties en ik zeg u ; Sa-yo-na-ra.......

Reacties

Reacties

Dirk Schenk

Hey Tjoep,
Je heeft niets teveel gezegd over de Akashi Kaikyo brug.
Wat een ding, dat zijn tenminste bruggenbouwers, geweldig.
Het zijn weer mooie foto's en een mooi verhaal, succes.
Gr. Dirk

corrie verbiest..

je verslag weer gelezen ..wat een mooi geschreven verslag.
we reizen daardoor gewoon met je mee.
de foto,s zijn ook weer mooi ..
geniet van je verdere reis en door voorzichtig.
groetjes van de verbiesten

Marry

Heel mooi je verslag ,en je foto,s fantastisch ik wacht weer op de volgende,geniet er maar van en een mooie auto,daar kan je aardig wat kilometers mee rijden ,goed gedaan ,geen gesleutel? Groetje,s van uit krimpen

Bart

Hey Tjoep,

Klinkt weer als een mooi avontuur. Succes en geniet!

Groetjes, Julia en Bart

Saskia

Goed te horen dat de reis nu echt begonnen is en dat je al aardig gewend bent in het land van de reizende zon. Ik schrijf al je tips op voor het geval we er in het najaar ook naartoe gaan. Ik geniet nu vast van je verslag en foto's. Veel plezier. Groetjes Saskia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!