Vulkanen en geizers

Beste mee reizigers , ik heb weer een goed werkende wifi gevonden vandaar nu al een vervolg verslag. Via de Naruto whirlpools (goolge maar als je nieuwsgierig bent) kom ik op het eiland Shikozu aan. De korte japanse moeson lijkt te zijn begonnenwant het is een totaal verregende dag. Ik maak van de gelegenheid gebruik om een gedegen planning
voor de komende weken te maken. Tevens fiks ik wat technische zaken in de auto en shop ik er lekker op los. Kijken kijken en vooral niet kopen. Je kan hier natuurlijk bijna niks lezen en dus moet je heel goed kijken en af en toe gokken op dat je het goede product koopt. Gelukkig is het de volgende dag weer opgeknapt en heb ik een leuke rit door de bergen te gaan. Hier ergens rijdt ik een paar kleine krasjes in de slappe pastic bumper. gelukkig bijna niet zichtbaar dus ik hoop dat ik ze er later ergens kan uitpoetsen want zulke schade moet je natuurlijk zelf dokken. Potver nu heb ik toch een beetje schade stress wat ik met een eigen gekocht brik natuurlijk veel minder zou hebben. In het gehucht Misaki neem ik de boor naar het andere eiland Hyushu. Dat scheelt me veel omrijden en dingen dubbel
zien. Aan de overkant in Beppu bekijk ik een paar van de vele geizers die hier te pas en te onpas midden in de stad komen opborrelen. Raar gezicht dat er op bepaalde plekken dikke wolken stoom uit het riool komen. Goed kijken waar je je wagen parkeert lijkt me. Er zijn hier in het zuiden veel meer vulkanen dan elders in het land. Ik rijd rond de
actiefste (Sakurajima) en die spuit al sinds 1955 as uit. Dat doet die gelukkig op een laag pitje maar toch... Ergens anders hike ik over prachtige kraterranden waar de zwaveldampen me tegemoet komen. In Kagoshima bezoek ik het stads aquarium want ze hebben hier een heuse walvishaal in hun bassin. Wauw , waar ter wereld heb je dat ?
(nou hier dus) Nu ben ik op weg naar de Aso Vulkaan wat met 228 km omtrek de grootste caldera ter wereld is. Ik hoop dat het uberhaubt bereikbaar is want 14 april was hier nog een redelijk zware aardbeving met best wel wat doden en schade tot gevolg. Daarna zal ik via Nagasaki en Hiroshima weer naar Tokio gaan. Goetjes en tot de volgende keer weer.

Tjoep.

Reacties

Reacties

corrie verbiest..

Goeiemorgen Johan,je verhaal weer lekker gelezen. Wat een prachtige fotoos weer..Geniet elke keer ervan om jouw reisverhalen te lezen..Wens je weer veilige kilometers toe en kijk weer uit naar je volgende verslag.

Essie

Het is dus genieten! Mooi, daar doe je het voor. En fijn om je verslag te lezen met punten achter de zinnen. ;) Haha. Have fun! Xxx

Marry

Je geniet er van wij ook hoor,het was een weer een leuk verslag,schitterende foto,s wij hebben hier geen zon,dus al wat jij laat zien worden we vrolijk van groetje,s

Sander

Was je reismee even vergeten maar ben blij dat ik je verslagen weer kan lezen. Heel veel plezier kerel. Ik kijk uit naar je volgende avontuur.

Tine Mourik

Leuk om te lezen Tjoep! Veel plezier op je ontdekkingstocht

Ma uit krimpen.

wij horen de 12 de niks meer van jouw.
Zeker geen Wifi te vinden in Japan.
Het heeft hier hard geregend,straten stonden blank.
Verders gaat het hier goed.!
Tot horens zullen we maar zeggen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!