Eindpunt Tokio

Beste lezers , hier alweer het laatste verslag vanuit Nippon.
Na de alpine route vervolg ik mijn weg naar Nagano. Je weet wel , die stad van de
Olympische winterspelen van 1998. iteraard bekijk ik verschillende sport complexen
en ook de mooie en behoorlijk grote en belangrijke tempels die je hier ook hebt.
Weer verder kom ik nog langs wat altijd leuke vulkanische dingen. Ook zie ik een
hele aparte waterval die als grondwater uit een vulkaan komt zetten. Bij het stadje
Nikko is weer een groot tempel complex. Er ligt hier een belangrijk iemand van
vroeger begraven en dus sluit ik aan in de dikke rijen mensen die hier dus ook op
af zijn gekomen. In Tokio aangekomen bekijk ik de dingen die ik nog niet had gezien
zoals de namaak eifeltoren , de Rainbow bridge , diverse hoge gebouwen waar je op
de hoogste verdieping of zelfs het dak mag kijken. Oja en omdat ze de vorige keer
op maandag dicht waren nu ook maar even het nationaal muzeum (5 euro) bekeken en de
dierentuin (ook 5 euro) want ze hebben er 2 reuzen panda's die ik nooi nooit heb en
nu dus had gezien. Op maandag vlucht ik even de stad uit de bergen in. Even rust en
de mogelijkheid om mezelf op te frissen in een heerlijk berg riviertje. In Tokio
was het namelijk bloedheet geweest en dus zweet je als een otter en even douchen in
tokio is er niet bij. Ik heb gelijk de wagen uitgemest en inleverklaar gemaakt.
Dinsdag Tokio weer in en dat valt niet mee want mijn telefoon scherm is aan het
overlijden waardoor de navigatie moeilkijker is. Een laatste volle dag seightseeing
en dus duik ik weer hoge gebouwen in en check nog een nieuwe wijk en vergaar info
over de vismarkt voor de volgende dag.daar heb je de tonijn veiling en kunnen maar
beperkt toeschouwers bij zijn. Wie het eerst komt wie het eerst maalt is het en dus
ben ik daar om 02:30 uur. Ik ben zeker niet de 1e maar zit gelukkig bij de 120
gelukkigen die die dag mogen kijken. leuk om eens te zien hoe dat daar gaat met die
peper dure grote tonijnen. Daarna snel weer weg want om 07:00 gaat de parkeermeter
ook weer naar het peperdure nachttarief. Bij Narita airport lever ik de wagen in en
dat gaat heel gemakkelijk. Binnen 2 minuten is het klaar. Terug in tokio slenter ik
s'avonds nog over de golden gai. En dan is het straks returnday dus dit is het dan.
Oja , ik heb 12.833 kilometer gereden in 68 dagen. al met al niet het gemakkelijkste
land maar zeker de moeite waard. Vooral Tokio is de moeite waard , dit is in alle
opzichten een wereldstad. Oja de foto's upload ik later wel want dat is ronduit kut hier.

Voor degene die al weer uitkijken naar mijn volgende
avontuur kan ik melden dat ik al een tijdje plannen heb voor kiwi's en
waarschijnlijk sneller dan je denkt.

tot dan maar weer.

Tjoep.

Reacties

Reacties

Marry

Het was weer geweldig,ik heb pas ook nog een film gezien,van het olympisch gebeuren ,het was leuk om te zien,en jij heb het er weer bijna opzitten nog veel plezier bij die grote joekels van tonijnen,ik vind ze heerlijk om te eten grapje geniet er maar van groetje,s vanuit het natte krimpen ??????????

Moe.

We hebben net je Laatste bericht gekregen.
En tegelijk gooide Ester jouw sleutels in onze Brievenbus.
Dus zijn jouw Sleutels bij ons Thuis.
Maar wie haalt jouw ff op als je in Holland bent.?
Wij wachten maar gewoon af op jouw bericht in Holland.
Of je schrijft maar.
Cheers...Pa.

Maschijft

Johan ik heb je laatste verslag gelezen uit het verregaand Tokio het ware mooieindruk wekkende verhalen de tijd achteraf wel snel gegaan nu Johan ik wens je een veilige terug reis.tot morgen.

corrie verbiest..

je reis weer ten einde..maar je heb weer een mooie reis in je pocket..was heerlijk om te lezen.. wens je een veilige terugreis ..

Saskia

Hallo Johan,
Het was weer heel leuk om je verhalen te lezen. Japan blijft op de verlang lijst staan maar eerst gaan we naar Madagascar. Hartelijke groeten en tot je volgende reis.
Saskia

johan

Allemaal bedankt voor de reactie's hier en tot de volgende reis. Dat zal waarschijnlijk al snel Nieuw Zeeland zijn en al het aan mij ligt zal Madagascar daar veel later een keer op volgen want dat vergt denk ik wel wat voorbereiding.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!