Van Auckland naar Wellington

Na een beetje puzzelen ben ik er uit hoe ik efficient de 2 eilanden moet gaan bereizen.

Via de oostkant ga ik eerst naar het zuiden. Buiten aucland word het meteen al een stuk

rustiger. Mooi word het pas bij het bergachtige schiereiland Corromandel met zijn

gouden stranden en blauwe zee. Bij het plaatsje Hamei heb je zelfs een hotspring op het

strand. dat had ik al eens gezien in Antartica en Japan maar hier is het gekkenhuis.

Met minstens 150 man staat iedereen op een klutje zijn eigen spa te graven wat een

grappig gezicht is. Via de de Bay of Plenty ga ik landinwaards naar Rotorua en Taipo.

Daar barst het van de geo-thermale aktiviteiten. Sterker nog , het is het grootste

hotspring gebied ter wereld. Overal komt stoom , heet water of hete modder uit omhoog

borrelen. De meest bijzondere plekken heten Craters of the moon , Hells's gate , Fry's

pan , Champagne pool enz enz. In japan was het al mooi en indrukwekkend maar hier is

het nog iets meer groter en mooier qua kleuren en zo. Gelukkig was ik nog net op tijd

bij de geyser Lady Knox die elke dag om 10:15 uur meters hoog spuit. Een gids zegt dat

hij onregelmatig eens in de 1 a 3 dagen gaat en dat alle bezoekers daar niet op kunnen

wachten natuurlijk. Vervolgens pakt hij na nog meer uitleg een zak (tover)poeder

tevoorschijn en gooit dat in de de geyser die een paar tellen later volop begint te

spuiten. Nou ja zeg , en weg is het magische van deze geyser hoewel wachten tot sint jutemis ook wat is ?

Terug langs de kust kom ik langs meest oostelijke plek van NZ. East Cape lighthouse

op de lengtegraad 178'32,9 oost , dit is ongeveer 100 kilometer van de 180'graden is

wat normaal gesproken de datumgrens is. Verder naar het zuiden wordt het steeds warmer

en moet ik flink smeren met factor 50. Het landschap is hier heuvelachtig en alle

bossen zijn gekapt voor de veeteelt voornamelijk schapen. Het is hier allemaal heel

rustig en ik kan dan ook op mijn dooie gemakkie zuinig rijden. Het autootje staat zelfs

1 op 18 toe. dat is mooi want de benzine prijs is wel behoorlijk hoog aan het worden.

In de hoofdstad Wellington aangekomen check ik meteen hoe of wat de boot naar het

zuider eiland gaat en book meteen voor de volgende ochtend de boot. 173 dollar voor

mij en de auto en dat was minder dan ik gelezen had. De rest van de dag de kleine stad

wat verkent en zelfs nog even bij het stads strand gezwommen want een douche was weer eens nodig.

Nu ochtend nog even een plekje voor de nacht vinden en dan morgenochtend vroeg de boot naat Picton.


Voor nu de groeten allemaal weer en tot.......



Tjoep.


Reacties

Reacties

corrie verbiest..

Goeiemorgen Johan ,hier een bericht uit een rustig Groot-Ammers. Ja wij hoeven ons nog niet in te smeren met een factor,hier is het 9graden.Maar wat een mooi verslag weer van je reis..Geniet van je vele kilometers die je weer gaat doen ..Tot je volgende verslag ..Groetjes van ons hier.

MA...

IK HEB JOUW BERICHT. gelezen. Mooi hoor van die geiser. Ook heb ik van corrie in ammers gezien.leuk he.nog veel plezier met de boot tocht.en wij lezen steeds verder hoe het gaat. Hier gaat alles nog goed want vorst is voorlopig voorbij.
Groetjes van ma uit krimpen.

Marry

Weer een mooi bericht,geniet er maar van dan doen wij het ook groetje,s

Rodney

Leest weer lekker weg tjoep..
Zo te lezen is het weer genieten geblazen.
Lekker de boot op ff stukkie varen altijd weer een belevenis..
Hoe lang is het varen??
Nou blijf vooral goed smeren en goede reis verder..

Groetjes van ons 4..

Marry

Je verhaal was weer spannend en je foto,s ook op naar het volgende.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!